понедељак, 02. јул 2007.

SVI NAJGORE LETE JATOM

Slučaj našeg državnog avioprevoznika sve više liči na slučaj naše cele domovine. Raspad sistema bez ikoga da preuzme odgovornost. Ljudi koji su igrom lošeg slučaja (rođenjem) prinuđeni da koriste usluge navedene kompanije strahuju da će u najboljem slučaju provesti na nekom aerodromu desetak sati, a već ko zna koji skandal za redom u jako kratkom vremenskom periodu upozorava na to da je vrag odneo šalu i da će uskoro na kartama verovatno stajati "vozite se na sopstvenu odgovornost".

Ok, ali ovo je sve moglo i da se očekuje, odlaganje nužne privatizacije, neulaganje u flotu koje se sada meri decenijama, "domaćinsko" naručivanje aviona od strane Miloševićevih ljudi, silni dugovi koji su nasleđeni...a još kada tome dodamo da su se oko Aerodroma i JAT-a u poslednjih nekoliko godina muvali uglavnom ljudi iz SPO i NS korpusa slika postaje zaokružena.

Svi mi koji smo imali tu sreću da dosta letimo poslednjih godina bivali smo u najmanju ruku stigmatizovani kao razmaženi i defetistički nastrojeni kada bi zakukavali na loše stanje higijene, tehnike i ljudstva. Imajući priliku da letim i nekim drugim prevoznicima (Lufthansa, Montenegro, Tarom, Austrian) shvatao sam da je razlika u klasi (ali ne i u ceni, naprotiv) ogromna i pitao sam se zašto moramo toliko da plaćamo nešto samo zato što je "naše"? Niti kupujemo televizore domaće proizvodnje, niti vozimo domaća kola (kad ne moramo) niti oblačimo farmerke i patike domaćih brendova...jednostavno ne valjaju, demode su, prevaziđeni su... Low Cost kompanije su posebna priča, jeste činjenica da zbog viznih problema (koje, da podsetimo imamo samo mi i još nekoliko jadnih naroda ovog kontinenta) mi nismo toliko atraktivni konzumenti njihovih usluga ali su ipak i Ryan Air, Easy Jet pokušavali da uđu pa su odbijeni...da bi se valjda sačuvala ova lepota od Jata. Jedini koji su uspeli da se provuku su Nemci (German Wings) preko kojih se može znatno jeftinije leteti ali ne toliko povoljno kao iz Hrvatske gde ih konkurencija tera da budu još povoljniji...

Poslednji nemili događaji bacaju novo svetlo na insistiranje Velje Ilića i direktora JAT-a Starčevića da nema drugog partnera do Aeroflota. Da li je ovo serijsko maltretiranje putnika u stvari dogovoreni način da se oteraju svi ostali zainteresovani koji bi se možda drznuli da daju bolju ponudu od Rusa, a usput i da propuste da spuste koverte u džepove nadležnih? Kako izgleda kada Sovjeti u nešto ulažu možete da vidite na primeru Lukoil pumpi koje u većem delu izgledaju isto ili još gore od nekadašnjeg Beopetrola, a svetlosnim godinama su udaljene od OMV i MOL pumpi. Ali Starčević je (gle čuda!) nekada bio direktor Centrotekstila u Moskvi, Velja je stari rusofil (model: Raspućin), a nije li i "naš voljeni premijer" nedavno Putinu mrtav hladan obećao prednost kod kupovine velikih sistema? Ne znam samo na osnovu čega, kojih ingerencija nad državnom imovinom? Tretiranje nečeg što je naše kao sopstvene dedovine još uvek ne pušta naše političare, naviklo se još pod Slobom i gde sad da se prekine ta divna tradicija. Čim umesto Boeing i DC aviona dobijemo Tupoljev samaljote sve će biti u redu.

A živo me zanima kako se osećaju naši vrli celebrities koji nas svakog dana sa TV ekrana ubeđuju da sve najbolje leti Jatom? Da li ih je sramota kada slušaju vesti i da li im se uz kičmu penje jeza dok razmišljaju šta će biti ako dođe do neke tragedije?
Da je novac koji je dat njima i autorima spota upotrebljen za neki rezervni deo možda bi bilo bolje.
Reklama treba onima koji se bore u tržišnoj utakmici, kad se monopolisti reklamiraju znajte da je u toku neka velika mućka i pranje novca.

14 коментара:

JAGUAR је рекао...

čoveče. kada god vidim velju meni se digne pritisak, bez zezanja. neverovatno.

ja kad porestem ću da naprvaim avion. -hoću!

Marija Gold је рекао...

Zasto bas ovo od jutros? Budim se u nevreme u stresu zbog avio karata-raznih. JAT nam je uzeo godine zivota svojom neprofesionalnoscu, eto i celu proslu nedelju smo popravljali stetu koju je izazavao ukudanjem leta sredom za Rim-tako tek u sred sezone odjednom su ga izbrisali-karte su naravno prodali davno zajedno s AlItalijom, posle se ne zna ko je zaduzen da vas preveze...a nisu oni jedini, NIKAKO nemojte koristiti usluge tzv. Lufthansa City Centar-GLOB METROPOLITEN TOURS-besprizorne neznalice, bez trunke profesionalnosti i poslovnosti-negde drugde bi im zabranili rad!
Svi su oni postojali i pre Velje, sve je to korov-neunistiv!

Ivan Bevc је рекао...

To da je sve od pre Velje stoji, ali me plasi da ce nas on dokrajciti...taman im se namestila vlast kada treba prodati NIS, JAT i jos par laganih komada.

Marija Gold је рекао...

Vise nije ni pitanje ko ce se omastiti prodajom JATa, vec SIGURNOSTI! JAT vec duze ima ozbiljan problem s svojom tehnikom i odrzavanjem, nedostatkom aviona-tri aviona su nedavno prizemljili istog dana jer nisu prosli rutinski tehnicki pred let! Nisu imali rezervne letilice, sad iznajmljuju "nesto". Avio prevoz nije samoposluga-pokvari se mleko u magacinu zato sto je neadekvatna temperatura, naduje tetrapak....musterija besna, no neki probiotik to resi.

Marija Gold је рекао...

UH, jos i reklama i prica da su svi su radili volonterski je odvratna. Mozda su imali partijski sastanak, pa su morali da dodju!

Ivan Bevc је рекао...

Hahahaha, nesto dzabe u Srbiji...mozda su dobili free karte za celu godinu...a sada ih nikada nece iskoristiti.

popkitchen је рекао...

Koliko ja znam Aeroflot je drzavna kompanija, oni ako dodju ovde ima da traze iste uslove kao sto postoje u Rusiji, za koju ne leti ni jedna poznatija low-cost companija, tj. postoje neki letovi iz Nemacke i Poljske, sto poprilicno limitira broj putnika.

Sto se tice Lukoila, oni nistha nisu ulozili u Beopetrol, a imaju rafineriju u Burgasu u Bugarskoj, njima rafinerija u Pancevu ne treba, prodati bilo sta njima je katastrofa u najavi

Ivan Bevc је рекао...

Mi smo spremni da Rusima damo sve za nesto sto ce samo odloziti neminovni odlazak Kosova...kao kockari koji ce da zaloze i kucu i zenu i decu sve cekajuci da "ih krene". A partija je odavno gotova.

Nedavno smo imali slicnu bruku sa Rumunima i Borom ali izgleda da nismo nista naucili.

A Rusi koriste...a jadna smo mi zelja kad nas oni koriste.

Анониман је рекао...

Za utehu, nedavni slucaj iz licnog iskustva pokazuje da ni AlItalia nije nista bolja, a o JAT/NS-u ne vredi trositi reci.

Ivan Bevc је рекао...

Al Italia je sampion gubitka prtljaga, izbegavajte presedanje preko Milana - ako mozete s obzirom da nemamo direktne letove za Spaniju, i Portugaliju na primer.

Oni su u stecaju.

Анониман је рекао...

jat - nije najgori! ko jos u evropi dozvoljava 40 kg prtljaga?

JAGUAR је рекао...

ne bih da budem ciničan ili ironičan, ali koliko informacija vi imate, stvarno možete da pozajmite neke pare od stranaca i da osnujete new avio company. ja ne obećavam da ću da letim vašom avio kompanijom, ali mogu da vam uradim logo za dž, a za uzvrat da se u avionima vašim pušta shoegaze i dream pop.

zipa antenšn!

ovaj iznad mene zna koliko je prtljaga dozvoljeno! bravo lave ili lavice!!!

loveless је рекао...

ma jat ima stvarno ludu srecu da se jos niko nije skrljao. kod nas je sve, kao, ceka se da se desi neki uzas pa ce onda svid a izdaju neka saopstenja.ta naknadna pamet me toliko nervira, nista beskorisnije i iritantnije ne postoji.

Ivan Bevc је рекао...

A posle će da plaču nad nesrećom koja se eto desila, niko to nije očekivao...