недеља, 19. август 2007.

MENJAM TRI SRCA ZA JEDAN MOZAK

Sećate se priče o reklamama i o tome koliko iste mogu da nerviraju. Jedna me, ipak, ovih dana čini osobito srećnim, reklama za Mobilnu telefoniju Srbije sa Đanijem (?!) Ćurčićem. Mislim, srećan sam što nisam korisnik te mreže i nadam se da je zbog te reklame sramota sve (bar malo) misleće korisnike MTS-a. Korisnik sam Telenora, znam da je to sve isto sranje, ali valjda Norvežani koji se brinu o tome kakvu poruku ova mreža šalje neće pasti u iskušenje da "pariraju" konkurenciji time što će angažovati neku Zvezdu Granda (gde spomenuti junak reklame uredno učestvuje u žiriju) na poslovima promocije.

Ono na šta se ĐĆ stalno poziva je "veliko srce", ta toliko rabljena floskula koja najčešće služi da romantizuje akutni nedostatak organa za razmišljanje i osećaja za sramotu, a najvise su je poslednjih godina koristile raznorazne barabe, ubice, profiteri i besposličari.
Budimo realni, Đani je kreten, to je opšte poznato još od njegovih početaka u Partizanu, preko neverovatnog uspeha u Engleskoj - uspeha u bahatom rasipanju novca na neviđene budalaštine u čemu je bio toliko uspešan da je završio bez prebijene pare i na teretu roditeljima. I sada nam se takva osoba potura kao ideal, kao model za identifikaciju, brate nema veze, slobodno budi neodogovoran, drogiraj se, upropasti se do maksimuma, važno je da imaš veliko srce, da slušaš narodnjake, da si istetoviran po celom telu i da se pališ na dokazane drolje. Takav ćeš biti ideal prosečnom klincu koji će te pratiti kroz mesec dana agonije ispraznosti zvane VIP Veliki brat, a onda ćeš mu uvaliti mobilni po specijalnoj tarifi, valjda da baci kroz prozor još malo roditeljskih para koje nije skrckao šaljući silne SMS-ove glasajući za svoj idola.

Telekom Srbije je, da i na to podsetimo, još uvek državna firma, dakle Đani je plaćen od naših para...mojih konkretno ne pošto ta dična institucija još uvek nije uspela da dovede fiksnu telefoniju do Višnjičke banje (7km od Trga republike), valjda su prezauzeti razvlačenjem kablova po Republici Srpskoj, a nisam ni korisnik nijedne njihove usluge. Međutim milionima ljudi od čijeg novca ova Koštuničina privatna prćija živi i (često) služi za dnevnopolitičke ciljeve, Telekom preko Đanija šalje jasnu poruku, samo je srce važno, na mozak zaboravite. Ako budete imali sreće (to je ovde jedino bitno) imaćete uvek drugu, treću, četvrtu šansu u životu (al zamalo), a možda vremenom postanete i ministar za kapitalne investicije ili infrastrukturu, samo ako vam se tako bude sviđalo, za to mesto mozak dokazano nije neophodan.

17 коментара:

Анониман је рекао...

Vrh, brate. Puniš kredit, puniš mišiće. Džabalesku.

Mislim da nemam ništa pametno da dodam. Nažalost, ja sam korisnik 064 mreže, ali već duže vreme planiram prelazak na Telenor. Eto i otvorenog podsticaja da ubrzam postupak.

Анониман је рекао...

Telekom je najprofesionalnija kompanija u okruzenju. Telenor, VIP ili T-Com nisu ni prineti.
Takodje, dosadasnje reklame MTS-a bile su maestralne. Ali zaista. Kampanja sa Djanijem ocigledno udara na ciljnu grupu koja je izvan, i bori se pre svega sa VIP-om koji fura jednako neukusan stil.

Anchylada је рекао...

Ma,ne iznenadjuje mene sto je Djani bio u Grandovom ziriju.To mi je nekako jasno.Nije mi jasan Djura Mornar koji je takodje uzeo ucesce.Mislim,znam da se on u Blicu, kao, bavi i popkulturom i subkulturom i trashom, ali ovo nisam ocekivala. Ali dobro, to nije tema.
Kad cujem nekog da govori kako je Miki pobedio zbog iskrenosti,a Djani zbog velikog srca,muka mi je.
Glorifikovanje gluposti i gubitnistva dobro nam ide.I ne sumnjam da ce kampanja biti uspesna.Jer to je ono sto se svidja onim ljudima zbog kojih ne mozes da udjes u gradski prevoz posle Cecinog koncerta,onima koji na tv sms chat-ovima pisu-''bez cimanja,brate'' i onima koji se hvale kako ne citaju knjige.Znaci dobrom delu populacije na koji zaboravljamo,zato sto se ne druzimo sa istim.
Dno,brate!!!
Ja sam na Telenoru,mada se i time ne ponosim nesto.Mreza k'o mreza.Ni jedni ni drugi se nisu proslavili reklamama.

Анониман је рекао...

Mislim da je kampanja uspela cim se o njoj prica/pise sto joj je bio i glavni cilj bez osvrta na umetnicki dojam koji nije niti ce ikad biti relevantan kad je marketing u pitanju.

deo u kom se bavis izborom mreze mobilne telefonije kao vaznim delom identiteta je mnogo smesan. da ne upotrebim neku tezu rec.

o politickim implikacijama, zaverama itd u samom tekstu da i ne govorim, cenim da nema potrebe.

Aleksandar Maćašev је рекао...

pa da i starac sa planine doda koju:

Reklamu nisam video (nazalost?), ali mi je jasno o cemu se radi bez gledanja (radio sam u odvratajzingu tri godine).
Ja stalno nesto tupim kako dizajneri, advertajzeri i ostali komunikatori imaju OBAVEZU da izmedju ostalog edukuju narod, da ukazu na razne socijalne, moralne i ine probleme. Da pokrenu na misljenje.
Mogu ja se derem sa svih krovova ovog sveta kada je zakon trzista drugaciji. Moras ispipati sta narod voli, pa mu onda kroz taj kanal uvaliti sta god vec zelis. No more, no less. Svaka edukacija/osvescivanje mogu da se proture, ali advertajzere mrzi sad da se i time bave. A ima tako lepih primera, kao npr. Benettonova legendarna kampanja (Kalman/Toscani) o "bojama".

S druge strane bih da primetim opste mesto kako se situacija u Sorabiji dosta skrljala glede kvaliteta i vrednosti. Pa su novi heroji plasticne zene ratnih zlocinaca, likovi izgmizali ispod ko zna kog kamena, fizionomije sa kosom koja raste odmah u nastavku obrva, instant-intelektualci, kriminalci i polusvet. Proslo je vreme mediokriteta, sada vladaju zadnji redovi (dokaz: ako je Tadic najbolje sto DS moze da pruzi onda smo ga ugasili ;). Diktatura nepismenih.
Ali dobro, vreme se menja and you gotta swing with it (ili ga menjaj). I u Americi je gangsta' ikonografija vise nego popularna, a idoli su lobotomirane naslednice i netalentovani glumci.

Ivan Bevc је рекао...

Maare, ponovo si zlonamerna i svojim komentarima udaras kontru i gde joj jeste i gde joj nije mesto. Da li je umetnicki dojam bitan u marketingu? Ja mislim da jeste kada je u pitanju ozbiljan marketing, a da se moze biti i inteligentan i komercijalan dokazano je bezbroj puta. Ja mislim da najveci umetnici danasnjice rade u dizajnu i reklamnoj industriji.

Sam sam napomenuo da je sve to isto sranje i da je ovde samo srecna okolnost presudila da mrezu na kojoj sam ne reklamira neki bilmez pa te molim da me ne nazivas smesnim bez pravog razloga ili bar da upotrebis tu tezu rec, ako si vec dosla resena da me "jos jednom pokopas".

Politicke implikacije? Mislis na konstantnu debilizaciju srpskog drustva prisutnu od dolaska Milosevica na vlast i samo na kratko ublazenu tokom Djindjiceve vlade, a potom pojacanu do maksimuma? Ako mislis da mislim na to onda si u pravu, a ova kampanja je samo jedna mala kockica u velicanstvenoj fresci srpskog srozavanja.

Aleksandre, vrednosti su se svuda srozale, to stoji, mi smo samo brutalnija i prizemnija verzija.

Анониман је рекао...

Djani je izabranik naroda, naslednik iz porodicnog kruga istog koji je uporno glasao za Milosevica (sve babe iz Besnog Foka i sire), istog koji ne da Karadjica i Mladica, istog koji misli da Kosovo jos pripada Srbiji, a taj marketing vode snalazljivi izabranici izabranika naroda, onih koji su doveli i Velikog Brata na TV da se narod zabavlja kao svuda u svetu, no po svetu nesto i rade da bi ziveli od toga, nauce da recikliraju djubre....itd. I da bas ne upotrebljavaju javno sve ruzne reci koje znaju. Slatko mi je kako mislite da je Telenor "svilena bombona", malo naivno?

Ivan Bevc је рекао...

Lepo ste to rekli, u svetu se to ipak radi simultano, a ovde ne bas.

Ma daleko od toga da mislim da su ovi super, samo, onako, kvarno seirim sto se to desilo onim drugim.

Telenor ipak fura neku univerzalnu, pomalo bezlicnu, ali svima prijemcivu ispranu kampanju...nije bas neko ludilo ali ne vredja inteligenciju.

Mada, ako brojke pritisnu angazovace oni Cecu i Seku, pare su pare.

Анониман је рекао...

Slažem se apsolutno do reči sa svime što si rekao o Djaniju, mada uopšte nisam sigurna da ga i Telenor ne bi upotrebio da je do njega došao na vreme:) Hoću da kažem, mislim da bi i oni itekako u svojim reklamama angažovali kojekakve debile, ako bi se isplatilo... kao što si i sam rekao u ovom poslednjem komentaru. Druga stvar, ne mogu da skontam kako neko može da izjavi da su reklamne kampanje Telekoma do sada bile odlične - da li se sećate reklame za mt:s sa onim što skače u cveće? Mislim da je to do sada bila najgluplja reklama koju sam videla u životu, koju je prestigla jedino ova poslednja reklama sa Djanijem. Da uopšte ne počinjem o uslugama Telekoma i njihovoj poslovnosti...

Magrit је рекао...

Jesam 064 i to cu ostati. Uzasna je reklama, sramotna i nelogicna. Ali meni ni iz dzepa ni u dzep. Uplatila sam ovaj paket 980+, i to je jedino sto me interesuje, kako oni mogu meni da sluze. Nista vise.

Анониман је рекао...

hej, ja sam musko a ne zensko.

pod dva, umetnost je za mene kreativna nezavisnost. e sad to sto je umetnost postala korporativna dovoljno govori o vremenu u kome zivimo. moze meni neka reklama da se svidi a neka ne ali ne bih isao toliko daleko da nazivam marketing umetnoscu. umetnoscu cega? mozda samo ispiranja mozga. a to ne moze biti lepo ni u kom slucaju. koliko god da sugestije ide na drugu stranu. U dizajn se zaista ne razumem i ne nalazim umetnicki senzibilitet u njemu.

pod tri, meni su apsolutno jasni tvoji politicki stavovi, i ja ih uvazavam iako se sa njima skoro uopste ne slazem, ali mislim da imam pravo da ti skrenem paznju da je neukusno stavljati kostunicu u amam bas svaki negativan kontekst. ispade da je covek kriv za sve, a upravo je samo sa njim djindjic i mogao da dodje na vlast, svidelo se to tebi ili ne.

najzad, ako smo vec kriticni onda bi trebalo da budemo dosledni. kazes da je konstantna debilizacija nakratko ublazena djindjicem, a jedina stvar koja se desila 6. oktobra 2000. godine bila je privatizacija pinka. mislite o tome.

zaista ali zaista nisam zlonameran vec samo iznosim svoje misljenje pruzajuci ti priliku da iskazes svoju demokraticnost.

Ivan Bevc је рекао...

Hej Maare, prvo, sorry zbog polne greške, učinilo mi se da si u nekim prethodnim postovima o sebi govorio u ženskom rodu, moja greška.

Nisam ja rekao da je svaka reklama umetnost niti da je kompletan marketing umetnost. Samo da najveći umetnici danas stvaraju tamo, nažalost takvo je vreme, ali i Mikelanđelo je uglavnom radio po narudžbini marketinške službe Vatikana, zar ne?

To je što je Đinđić samo sa Koštunicom mogao da dođe na vlast mnogo govori o srpskom narodu, nažalost nije 5. oktobar značio da smo se osvestili već da su se nama koji smo se borili protiv Miloševića 10 godina pridružili oni brojniji koji su za njega glasali sve to vreme ali ih je, konačno, gubitkom Kosova razočarao pa je morao da padne. Većina Srba Miloševiću ne zamera što je ratovao nego što je ratove izgubio, Koštunica to zna i zato o ratu priča ali nikada ratovati neće jer zna šta mu sleduje nakon poraza.

Ako je za tebe jedina tekovina oktobarskih promena privatizacija Pinka (šta to uopšte znači, to je privatna firma od osnivanja?) onda imamo problem u sagledavanju stvarnosti. Ja mislim da se mnogo toga promenilo, nažalost ne onoliko koliko je trebalo, a mnogo toga lošeg se dogodilo i za vreme Đinđića, a naročito u poslednje 4 godine i žao mi je što nismo bolje iskoristili šansu. No, to nas vraća na početak ove moje priče, jednostavno imamo ono što zaslužujemo, Voja i Velja su suštinski slika i prilika današnje Srbije, bolje nego da su to Sloba i Šešelj ali mogli smo i bolje.

Анониман је рекао...

e sve okej :)

mikelandjelo je stvarao unikatna dela, marketing je masovan. mikelandjelova dela dovode do katarze, prociscenja ili pojave nekog drugog plemenitog osecanja, marketing vestacki stvara potrebu. mikleandjelo je pitanje izbora, marketing naturanja. mada nije ti losa analogija ;) znas za onu pricu da su mikelandjela svi takmaci pustili da sljaka po vatikanu zato sto su procenili da je nedorastao zadatku? losa procena hahaha

sto se tice politickog dela moram priznati da polako prelazi u tradiciju da se nikako ne slazem s onim sto napises u inicijalnom postu, a onda se odusevim onim sto napises u pojasnjenjima.

uvek moze bolje, ali red je da neko napise da vise nije tako lose. kao srbin, zameram milosevicu sto je vodio ratove koje nije nameravao da vodi tj. uradio je ono najgore: simulirao je rat i grdno se zajebao. srpski narod, takav kakav je, moj je, moze mu se stosta zameriti ali sve je to u rangu sa manama ostalih naroda. necu dokazivati svoju intelektualnost time sto cu govoriti da je narod los sam po sebi. ta opsta mesta maskiraju prave probleme...

a velja i voja ce ostati zabelezeni kao ljudi koji su bili na vlasti u srbiji kada je vladala do tad nezabelezena sloboda govora. naravno dosta gamadi je i tu nakupljeno, i velja je seljacina za koju glasaju seljaci u zemlji u kojoj 59 % stanovnistva zivi na selu ali nadam se da smo shvatili da se ne mora za svaki posao znati kompletan opus dostojevskog kao sto je slucaj u rusiji sa devet od deset taksista.

ugusio sam izvini. inspirativno mi je...

Ivan Bevc је рекао...

Daleko od toga da nije bolje nego za vreme Miloševića, ali budimo realni, kriterijumi su nam toliko sniženi zbog njega da nije ni tako teško biti bolji. Treba se porediti sa boljima i pokušati ih stići i prestići.

Sloboda govora postoji, doduše i to je vrlo uslovno, ovde kod nas se to shvata kao sloboda da o svakome kažeš šta ti padne na pamet bez ikakve odgovornosti i sankcija. Čini mi se da i vlasti odgovara inflacija "vesti" i "senzacija" jer u toj masi promiču ozbiljne kritike.

A kad god se nešto ozbiljno zagrebe pojavi se neka senzacija da to zatrpa.

Nisam siguran imamo li potencijal za pravu slobodu govora, tj. za situaciju u kojoj pišeš i govoriš oštro ali argumentovano i sa dokazima, a bez vređanja. Kada bi se tako pisalo mnoge novine izlazile praznih stranica.

Анониман је рекао...

ne samo kod nas: prelistaj "sun" na primer. isti kurir...

Ivan Bevc је рекао...

Sun je djubre, ali sa jednom bitnom razlikom, to tamo je cisti senzacionalizam dok kod nas Kurir ima jednu dodatno prljavu dimenziju sluzenja za niske politicke udarce i podmetanja.

dameski је рекао...

Ivane svaka cast za svako slovce koje si napisao o Djaniju i ovoj reklami

moram da priznam da nisam nikakav patriota, iako zivim u Srbiji...a razlog ovome je da je nas narod najvise kriv, svesno ili nesvesno, takav kakav je...

cinjenica je da je Big Brother bio najpopularnija emisija u to vreme, Svet i Skandal najpopularniji casopisi, vise se pricalo o tome da li su Ena i Marko zajedno i o Djanijevom zivotu, nego da je isti Ivan Ljuba, koga smatram cudno-posebnim, odrzao solisticki koncert u Beogradu ili jos gore, redovna losa desavanja u svetu...

naravno da je Telekom, uzimajuci u obzir nasu naciju, prebegao varijanti, sto gore, to bolje...
koliko ih krivim, toliko ih i razumem

pozdrav