петак, 25. април 2008.

NAJVAŽNIJE JE BITI ZDRAV

Možda ipak odemo na taj prvomajski put, palo je preznojavanje i temperatura je jutros na normali. Još da regulišemo dosadni kašalj i bićemo kao novi!

Jučerašnja rasprava sa rekordnim brojem replika (60 do sada) nije uopšte bila tako loša. Presija izbora koji su sada već učestaliji od smene godišnjih doba napravila je od nas duboko ukopane nepomirljive politikom opterećene protivnike...ekipa na vlasti (a tu mislim da većinu partija vlasti i opozicije jer o mnogim pitanjima pričaju i deluju isto) je uspela u svojoj nameri da nam njihovi prvaci postanu važniji ne samo od uobičajenih interesovanja već i od prijatelja, članova porodice...toliko ih gledamo i slušamo da su nam češće u mislima od najbližih.

Zagadili su naš vidik reklamama, plaćenim terminima (ko to plaća?), bilbordima (ko to poseduje javni prostor da može da ga skupo iznajmljuje?), tv debatama, novinskim oglasima. Kontaminiraju nas navodno brinući za nas.

E zato mi je drago što odlazim u drugu zemlju na odmor, Hrvatska je svoje izbore pregurala, sledeći su verovatno za normalne 4 godine, a ako negde nešto bude pisalo o Srbiji to može da se preskoči. Takođe priznajem, drago mi je što Uskrs neću provesti ovde. Ubijaju me u pojam masovne proslave nečega što bi trebalo da je lična stvar. Nerviraju me prenosi iz crkava. Znam da toga ovde nema u meri u kojoj to rade Hrvati, na primer, ali kod njih je to dignuto na jedan nivo opštedržavnog klerikalnog kiča i stvarno bih poludeo da smo u tom fazonu. Imaću žešći problem sa detetom, jednom kad ga budemo imali...nije lepo ostaviti ga bez farbanih jaja, zeka...na svu sreću ovde se komunistički surogat za Božić zvani Nova godina lepo primio, a i pada pre ovog lokalnog, pa ću se tu švercovati, ali Uskrs će mi biti žešći problem... za mene je ustajanje iz mrtvih tema za Džordža Romera i Ričarda Metisona, a ne nešto što mogu da slavim, makar i simbolično.

Eto, opet se raspisah, u stvari čekam poziv iz štamparije da odem i pogledam poslednje prufove knjige broj 2 kolekcije koju uskoro lansiramo pa ubijam vreme...a hteo sam da ovaj post bude posvećen knjigama koje ćemo vi i ja čitati tokom ovih praznika. Htedoh vam reći na početku da probate da malo oladite glave od ovih političkih krpelja, da do 5. maja pogasite televizore, batalite političke rasprave, pokušate da slobodne dane osmislite tako da budu drugačiji od običnih, da ih po nečemu zapamtite. I čitajte. Svaka dobra knjiga ima lekovit učinak, čisti um od čepova nastalih konzumiranjem otrovnih medija i razbistrava pogled. Čudo jedno kako stvari izgledaju drugačije posle 7 dana kombinovanja prirode i dobre literature.
Gore desno stoje knjige koje ja nosim na put. Mislim da su tri knjige za sedam dana prava mera :-)
Dajte vaše preporuke, jednu, dve, pet...nema veze šta je u pitanju, dajte da razmenimo neke dragocenije informacije. Nemojte da vam od svega što sam ovde napisao to bude najmanje zanimljivo...mada znam da bar dvojicu koji će se uhvatiti onog ateističkog dela. Ali voleo bih da i oni napišu šta čitaju ovih dana. I to nas određuje...više nego što mislimo.

Komentare zatvaram večeras - kao što jednom napisah to kapiram isto kao zaključavanje kuće.
Sledeći post čitaćete oko 5. maja.

Srećni vam svi praznici i lepo se odmorite.

11 коментара:

Анониман је рекао...

Tri knjige za nedelju dana-prava mera, slažem se. Kod mene su isplanirane: Justejn Gorder-Kći direktora cirkusa, Peter Heg-Osećaj gospođice Smile za sneg i Mišel Uelbek-Platforma. Lep provod ti želim, a možda se i sretnemo u Hrvatskoj.:)

vladimir је рекао...

Sta, 3 knjige za 7 dana, malo brate:)Probaj kolko dana toliko i knjiga:)

Kormaka, to znas, jos cekam, ali imam sjajnih alternativa:
"Zajedno sami" od Marka Selica alijas Marchella. Uopste nije naivno niti nedozrelo kao sto sam mozda zbog nekih predrasuda ocekivao. A ni Marchello kao pisac nimalo ne lici na Marchella repera. U svakom slucaju, pisac je reperu napravio ozbiljnu konkurenciju.

A druga knjiga, "Idemo da krademo konje" Pera Petersuna, u izdanju Geopoetike. Sjajan i trenutno najpopularniji norveski pisac, proslogodisnji dobitnik prestizne "Impact Dublin" nagrade (pobedio u konkurenciji Kormaka Makartija, Dzulijana Barnsa i Dz. M. Kucija). Sjajno bi ti pristajala tamo u Hrvatskoj jer govori o otudjenju zapadnog coveka, o begu od civilizacije u prirodu.

A time bi otprilike izjednacio i slobodne dane sa brojem knjiga:):)
Sretan put!

Nesto sam ubedjen da ovaj post ni izbliza nece dostici onaj jucerasnji kad nas je Vuk zamajavao:)

Анониман је рекао...

Drago mi je sto zdravi krecete na put. Steta je sto je tako lepa tema kao sto je odmor juce poprimila totalno drugaciji tok, ali tako je valjda kod nas - ni na odmoru zbog kojekakvih nemamo odmora od politickih gluposti. Tacno je da ne treba gledati politicke kampanje i promocije, ja to ne radim vec dugo i zbilja uzivam provodeci to vreme na pametniji nacin...

...citajuci, na primer. Mozda ce svima ovde zvucati bezvezno, ali vec neko vreme drze me romani Charlesa Dickensa, ne znam otkud mi to, pa cu im se verovatno na miru posvetiti ovih nekoliko dana. Mozda da ponovo otkrijem kako covek u bedi ne mora da bude bedan, i kako onaj fini i ugladjen uopste po defaultu ne mora da bude takav.

Lepo provedite praznike, koje god.

popkitchen је рекао...

Kupila sam Dezulovica nedavno i sad uzivam. Sa police me zove Zadie Smith "White Teeth". A da ne pricham o knjigama za fax.

Chitala sam raspravu juche, mislim da Vuk ima 17 godina.

Lep odmor zelim.

Aleksandar Maćašev је рекао...

Slazem se sa naslovom. Moja druga polovina ovih dana nesto gadno boluje, pa je to dobar podsetnik bez cega se ne moze i sta je najvaznije (get your priorities right). Zelim vam potpuno ozdravljenje, srecan put i lep provod.

Preporuke:
- bilo koji strip Alana Moore-a
- "Gospodja Dalloway" - V Woolf (knjigu citam jednom godisnje uvek negde u prolece/leto). A i divan je onaj TKV grafit citat o jutarnjoj kupovini cveca u Bezistanu. Ipak moj omiljeni je :"It was very, very dangerous to live even one day".
- T. Roszak - "Flicker"
- "Crooked Little Vein" - Warren Ellis
Sta cu da citam za praznike, pojma nemam. Idem da obidjem roditelje.

Osecam se prozvanim, ali ne mogu da odolim. Samo mala slicica iz zivota, bez mog komentara.
Ulazim u svoju omiljenu pekaru. Jedna starija gospodja:
- A jel imate nesto sto nije posno?
Posle ponude prodavacice jedan stariji gospodin odgovara (iako nije pitan):
- Sta hocete? Da vam dodju oni sa turbanima?

Ivan Bevc је рекао...

Popkitchen, ako Vuk ima 17 godina onda treba da prijavimo njegovog poslodavca zbog izrabljivanja! Ali posto je poslodavac drzava, sta da radimo?

Aleksandre, dobre su ti preporuke, tog Ellisa bih rado overio!

Hvala svima na lepim zeljama!!!

etotako је рекао...

Nabrojala sam kod kujne juče knjige, iako da su baš za odmor i praznike i nisu :)
Ali pošto ja za buduće praznike krečim i malam po stanu, mislim da ću kad vidim knjige i počnem da ih premeštam isto tako samo drobiti kroz zube...

Vama svega što možete da zagrabite! Punjenje sećanja lepim stvarima je u modi. Kao i riba :)

Aleksandar Maćašev је рекао...

(Ateisticki spam*)
Prolazim jutros pored Bajlonove pijace i neki majstori zatvorili pola ulice, opravljaju fasadu jedne stare zgrade. Starija godpodja sa prozora susedne zgrade:
- Pa jeste li vi vlasnik ovog grada? Kakvo je to da se radi na veliki petak?
Nadzornik radova:
- 'Ajde baba, zatvori prozor. (nisam dobro cuo)-ces kad umres.

*Spam je inace i naziv za stisnjenu sunku. U duhu uskrsnjeg posta.

Ivan Bevc је рекао...

Pazi, ja sam stvarno za to da se postuju praznici. Ako je zakon propisao da su ovo neradni dani to i treba da budu - osim u slucajevima kada mora drugacije. A taj vlasnik zgrade ce garant da zove popa da mu osvesta zgradu kada je zavrsi.

Jesam ateista ali ne mogu mimo sveta...jesu li Uskrs i Bozic neradni...super, odoh ja negde tada. Da se ja pitam imali bi bar jos 4-5 neradnih praznika, cisto da stignemo zapadnjake.

Ako mogu Ameri da imaju Memorial, Independance, MLK day mogli bi i mi da slavimo Vuka, Dositeja, Djindjica i Darvina, na primer :)

A. је рекао...

3 knjige je bash po meri. "Most" Zorana Zivkovica, "Plishani soliter" Ane Vuchkovic i "Chovek bez zemlje" Kurta Vonegata su pre neki dan zavrshili u mom rancu.

Poshto su mi stripovi uvek bili rame uz rame s knjigama, odluchio sam se josh i za "Torgala", konachno na srpskom u izdanju kakvo zasluzuje.

Vladimire, taj Petersun me podseti na sjajnog Erlanda Lua, i njegovog Andreasa Doplera... Ista tema! :))
Bez'mo u shumu... Nabavicu.

E, ljudi, gde god da se zadesite tokom praznika - uzivajte u svakom trenutku! :)) Josh ko ima srecu da moze da spoji Uskrs i 1. maj...

Vernicima: Hristos vaskrse!

Nebojsa Andrijasevic је рекао...

Spam je takodje i mesni narezak. Legendarni skec Pajtonovaca o Spamu