среда, 20. јун 2007.

MALA BARA MNOGO KROKODILA

Ovde ne želim da komentarišem aktuelnu privatizaciju velikih srpskih sistema, naslov se odnosi na veliki broj koncerata koje Beograd i Srbija imaju u ovom periodu i ta učestalost polako odnosi prve žrtve. Kaiser Chiefs su mlad bend sa svega dva studijska albuma od kojih je prvi jako dobar, a drugi solidan, i reklo bi se da je Arena za njih prevelik zaloga, usuđejem se reći bila bi i u mnogo većim i bogatijim državama.
Ovo kažem samo zbog toga što su spomenuti razlozi doveli do toga da sinoć u Areni bude svega oko 4000 ljudi, od toga 2 hiljade sa kupljenim kartama i druga polovina koja ih je dobila na neki od mnogo načina (dali krv, zvali B92, kupili Blic...). Koncert nije bio loš, naprotiv, momci dobro sviraju, imidž im je pravi britanski rokerski, nekoliko velikih hitova (I predict a riot, Modern Way, Everyday I love you less and less, Ruby, Oh my God) izazvali su delirijum u publici koja gotovo da nije spuštala ruke i prestajala da peva sa njima. Takođe, pravo je uživanje gledati koncerte u tom prostoru, dobra akustika, sjajna ventilacija kao dva uslova nikada se nisu našli u isto vreme na istom mestu u Beogradu do otvaranja Arene. Jedina je šteta što 4 hiljade ljudi jednostavno ne mogu da naprave atmosferu kao 15 000, a da su KC svirali na Exitu bilo bi i svih 30 000 gledalaca. Ipak, poštena svirka, kao da nas je bilo bar tri puta više i žal što ovdašnji organizator nije imao nerv da uz njih dovede još neki bend (danas nastupaju sa Placebo i Queens of the Stone Age u Zagrebu na prostoru za 15tak hiljada ljudi) i tako privuče još posetilaca.

Izbor predgrupa bio je, blago rečeno, čudan. Ako Dža ili Bu i mogu da prođu makar svojom energijom (nastupili prvi pred 1000 ljudi) onda je postavljanje Block Out-a kao druge predgrupe pokazatelj ozbiljnog nepoznavanja materije.
Mita i kompanija, odlučni da ne odstupe ni pedalj publici su servirali splet svojih sporih i depresivnih pesama koje funkcionišu u mraku teenagerske sobe, ali ne pred nastup benda kakav je Kaiser Chiefs. Naravno, doživeli su debakl, a to se moglo izbeći da je data šansa klincima čiji zvuk je mnogo bliži brit pop roku, klincima kojima bi ovo bila lepa odskočna daska za dalju karijeru (pogledati kompilaciju Jutro će promeniti sve), a ne gurati islužene bendove koji se pri tom, stilski nikako ne uklapaju u glavni program.

Dobar koncert mladog benda u naponu snage, od prošlogodišnjeg briljantnog nastupa Franz Ferdinanda na Exitu nismo imali priliku da vidimo tako nešto. Jedino što bi bašta SKC-a bila daleko adekvatnije mesto koje bi taman odgovaralo njihovoj popularnosti u Srbiji.

Neka se pripreme The Cult.

p.s. retko fin svet bio je sinoć na koncertu.

19 коментара:

nkl. је рекао...

pročitao! i nemam komentar, osim što pišem sada ovo. kada bi ti sad posetio blog bad music for bad people. on bi komentarisao za ovaj tvoj post sada. "sve je to boranija". quoteovao bih ga i lepo se nasmejao. više bih voleo da sam komentarisao tamo velju koji voli da bije i ponaša se bahato i predstavlja kodeks kako se ponašati u zemlji demb. ali dobro.

Magrit је рекао...

Eh, meni sad bas krivo sto nisam bila .... Krivo mi i sto ce ove godine na Exitu biti uglavnom neko repovanje i hipohopovanje ....

Ivan Bevc је рекао...

Jaguare, nisam shvatio da li je ovo bila pohvala ili pokuda :)

Magrit, steta sto nisi bila, svakako je vredelo 990 dinara. A za Exit je i meni zao, nekako mi main stage nema smisla bez gitara.

sestra luzerka је рекао...

svaka čast kako si brzo uspeo da iskuckaš post.
meni nekako tužno bilo prvo dok sam sedela na tribinama, gledala na praznjikavi parter, i čekala da blokautovce neko pogodi flašom i otera ih sa bine.
posle je bilo ok, kad se umuvaš u gužvu, nemaš utisak da nas je toliko malo.
stvarno pošten koncert, uz zadršku da mi kasier-i nisu među omiljenim i dražim bendovima.
bilo finog sveta, stoji, ali premalo srednjoškolaca.

nkl. је рекао...

@ivan bevc

ma daj, čoveče. kakvi crni kaiser chiefs. čak neću ni da ih boldujem.

Ivan Bevc је рекао...

Ma ok Jaguare, kapiram da ne voliš takvu muziku, to je skroz u redu. Meni prijaju melodične gitare, eho britanskog novog vala, to što se klincima čuje da vole Clash...nisu revolucija ali su bitan deo scene.

Senko, pa ni sa tribina nije bilo tako loše, parter je bio 2/3 pun i sa svim onim rukama i skakutanjem bilo je simpaticno...al velika je Arena...

Ne znam koliko su ulaznica prodali The Cult, tamo je sa 5 hiljada pristojno popunjeno...valjda bude toliko, ipak su bili pre godinu dana na Exitu pa ce ih neki sigurno sada preskociti.

nkl. је рекао...

Ivan Bevc said...
"Ma ok Jaguare, kapiram da ne voliš takvu muziku, to je skroz u redu. Meni prijaju melodične gitare,"

-da ne bude zabune. ja volim gitare. šta više, možda najviše. gitare, gitare, gitare, gitare. upravo moj nickname je po jednoj gitari koja je baš zastupljena među muzikom kao što je shoegaze i dream pop gde su gitare i te kako melodične i u prvom planu. :D
pozdrav!
klik >>> Jaguar

Ivan Bevc је рекао...

Nema zabune druže, niti su sve gitare iste niti svi koji vole gitare moraju da vole sve one koji ih sviraju. Viva la difference! :):)

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
nkl. је рекао...

oprosti za onaj komentar, nije trebao tako da bude napisan. a druga stvar koja me interesuje. ko ovo briše komentare. ti? ili neko drugi?

This post has been removed by the blog administrator.

primetio sam u jednom od tvojih postova, da je ba[ podosta izbrisano.

Ivan Bevc је рекао...

Ma nemoj da se izvinjavas, stvarno nisam nista lose pomislio.

Ja sam do sada obrisao samo jedan komentar, ovaj pre tvog poslednjeg jer i nije bio komentar vec nekakav reklamni spam koji ocito upada na komentare. Mislim da je tih nekoliko prethodnih brisanja zasluga samih komentatora koji necim nisu bili zadovoljni...ili im je pucao net u toku rada...

Nemam obicaj da brisem ista sem tih spam besmislica...ok, obrisao bih neko ozbiljno vredjanje, bilo mene, bilo nekog drugog i sirenje mrznje.

nkl. је рекао...

aha. ok. hvala na odgovoru!
BIG smiley

Ivan Bevc је рекао...

Hvala tebi na smajliju, super je!

Magrit је рекао...

990 din ?? Zaista povoljno.

Ivan Bevc је рекао...

Realno, stvarno jeste bilo povoljno.

Veceras je The Cult za 2000 dinara, to je previse za bend koji je vrhunac imao pre vise od 15 godina, al' ajd' sad, ovde veterani prolaze i na konto nase bedne nostalgije za vremenom Ante Markovica. Zamislite da nekome u Evropi probate da objasnite kako jos uvek sanjarite od 1000 maraka plate i tih fantasticnih godinu i po dana :)

Анониман је рекао...

"...ovde veterani prolaze i na konto nase bedne nostalgije za vremenom Ante Markovica..."

Ili svi mi idemo na The Cult i sl. na konto zala za mlados'... Mislim, kada tada nismo imali ovakvu priliku. BTW, ja sam u utorak zavidela klincima sto mogu bas sada da slusaju Kaiser Chiefs u BGD. Nazalost, imam utisak da klinaca kojima je to bitno i nema bas previse :-(

Ivan Bevc је рекао...

Pa mi u poslednjih nekoliko godina u stvari i nadoknadjujemo izgubljenu mladost..ali kao sto Cult vise nisu kao pre 20 godina, tako nismo ni mi.

Lepo je sto dolaze i mladi i matori..meni nedostaje malo vise ovih mladih, nema veze, nek sviraju pred 1500 ljudi u SKC-u, to im je mera i u mnogim drugim zemljama, samo da imamo priliku da ispratimo sta se desava...nedostaje mi recentna alternativna scena, gitarski bendovi, mlada elektronika..bendovi za 300 do 1000 ljudi..pa to su u sustini i najbolje svirke.

Анониман је рекао...

stvarno retko fin svet!!
ali nije mi jasno.. atmosfera je bila odlična! pevanje sa kajzericama, igranje, skakanje, vrištanje (zbog čiste sreće!).. utisci malo je reći: fe-no-me-nal-ni!! vraćaš se kući pun pozitivne energije, ispunjen, sretan.. i onda: baf!! otvoriš novine, pogledaš po netu utiske drugih: sve bla bla. jednima smetalo premalo srednjoškolaca, drugima previše; o broju posetilaca da i ne govorim.. zar je bitno?? missim 4 hiljade ipak nije malo. a pogotovo što je toliko ljudi napravilo onakvu atmosferu. neko je rekao da su kajzeri bili razočarani (??).. nije mi se tako učinilo. nekako mi se čini da smo zaboravili da se zabavljamo i opustimo.. jer kako drugačije protumačiti to neko (možda sam pregruba) licemerje.. tamo nam je super, a kad se završi, onda pljuc. ne znam. posle of montreala u zg-u, ovo mi je bio najbolji provod na koncertima. i dalje mi nije jasno odakle mi toliko energije?! taman pomislim, gotovo je, neću izdržati, a erupcija ponovo krene! :>>

Ivan Bevc је рекао...

Vidi, najvaznije je da je nama koji smo bili tamo bilo ok i da tu pozitivnu informaciju sirimo dalje. Mediji laju, vetar nosi.