недеља, 15. јул 2007.

ZADOVOLJŠTINA UŽIVO

Kad se hoće i kad se mora i u Srbiji sve može da bude skoro pa savršeno. Na tu temu smo sinoć razgovarali komentarišući kompletan utisak na nastupa Rolling Stonesa na Ušću. Da je organizator postavio još koju tablu sa putokazom (mnogi od nas su greškom krenuli ka P1 ulazu) i da je bilo bar duplo više šankova od skromnog broja koji nikako nije mogao da zadovolji 50 000 ljudi osećali bi smo se kao da nismo u Srbiji, ali to su ipak minorne stvari, a za glavnu su bili zaduženi sami Stonesi koji su demonstrirali šta zaista znači biti veliki bend. Nije to samo gigantska i super moderna bina sa najvećim ekranom ikada viđenim ovde (20x30m) na kome se sa kristalnom jasnoćom mogao videti ceo nastup; ni vrhunska tehnologija uz pomoć koje se deo te bine odvaja od glavne i kreće da klizi kroz publiku punih 60 metara prevozeći bend koji svira numeru Miss you; ni sjajno ozvučenje, ni vatromet na početku i na kraju. To su samo ukrasi čija svrha je da zaokruže osećaj da se prisustvuje veličanstvenom spektatklu. Stonesi su veliki bend jer se publika na svakom koncertu oseća povlašćeno pošto dobija čitavih 2 sata svirke, a bend sa njom komunicira sve vreme. Vođa parade je, naravno, Jagger koji se za nastupe u ovim krajevima pripremio spremivši dug repertoar rečenica koje je izgovorio na solidnom srpskom jeziku u koje su ušle i neke pošalice i duhoviti komentari, takođe, nestvarno deluje lakoća sa kojom on ne prestaje da đuska i zabavlja publiku čitavih 120 minuta. Richards je tu drugi deo jin/jang kombinacije, sve vreme sa dijaboličnim osmehom na licu, svojim sviranjem duboko u bluz korenima, odlično sarađujući sa Ronom Woodom i Watsom, ali i pratećim bendom koji čine sve sami vrsni majstori zanata.

Start mi Up je otvorio koncert u 21:30, Brown Sugar ga je zatvorio u 23:30, između smo čuli i You got me rockin, It’s only rock’n’roll, Satisfaction, Honky tonk woman, Sympathy for the devil, Paint it black, Jumping Jack Flash...večne teme i rifovi koje ovi 60godišnjaci izvode sa mnogo energije i posvećenosti. Mada je publika mogla da ih sluša bar još 2 sata i mada je svako od nas mogao da nabroji bar još 20 pesama koje bi voleo da čuje, nakon što su se poklonili Stonesi nisu dobili ni jedan jedini zvižduk već samo ovacije iz grla ozarenih posetilaca.

Iako im mnogi prebacuju da su "ovde samo zbog para" Rolling Stones su zapravo bend koji danas ima jedan od najiskrenijih nastupa u kojima sami uživaju isto koliko i publika. Od kako su albumom Sticky Fingers zabetonirali svoj status jednog od najvećih bendova 20tog veka više nemaju nikome ništa da dokazuju. Samo da sviraju i svojom svirkom zadovoljavaju i sebe i milione fanova. To što uz put zarađuju stotine miliona dolara nikog normalnog ne treba da pogađa, oni svoj novac mnogo poštenije zarađuju od mnogih drugih "velikana" od kojih smo neke imali priliku i mi da vidimo.

24 коментара:

Анониман је рекао...

A zasto bi se osecali kao da "niste u Srbiji"? To je bila Srbija, i Dzeger je te veceri drobio na srpskom, tako da nije moglo biti greske. Neverovatno je kako neki ljudi poistovecuju citavu zemlju sa nekim decjim konceptom - crno-belog. Kako iko ozbiljan moze da toliko simplifikovano posmatra stvari? To je Srbija. I ti si Srbija. I JJ je Srbija. Ne treba stvari posmatrati kao neobrazovani i zatucani kamiondzija koji je posle dva piva video prilog na CNN.

Ivan Bevc је рекао...

Zato sto smo nenavikli na velike manifestacije koje prolaze bez problema i u dobroj organizaciji.

Ocigledno ti nije jasan koncept mog bloga, kroz svoje postove ukazujem i na dobre i na lose stvari u Srbiji, ako tebe vredja i sama pomisao na to da ovde nesto ne valja onda stvarno nisi na pravom mestu. Nisu stvari crno bele vec dobre i lose, ima ovde i jednog i drugog, nesto vise loseg nego dobrog. Gresis ako verujes da vise volis ovu zemlju od onih koji je dobrnonamerno kritikuju i svojim delovanjem pokusavaju da je poprave.

Ja sam se sinoc odlicno proveo, voleo bih da sam mogao da kupim pivo pre nego sto je svirka pocela ali to nije bilo moguce jer je sankova bilo premalo, to je jedina zamerka.

I ovo je poslednji put da odgovaram na anonimne postove. Ako ste toliko kurceviti da me "u lice" skresete" koliko sam zao, zlonameran, zatucan, neverovatno ovakav i onakav, bar se udostojite da to uradite pod nekim usranim nickom kad vec to ne radite pod imenom.
Ja sve sto pisem potpisujem imenom i prezimenom za razliku od bezimenih, depersonalizovanih kritizera.

Анониман је рекао...

tesko da se tvoja kritika (precesto) moze nazvati ''dobronamernom''. uglavnom je to kritika radi kritike, prepuna opstih mesta koja kvare povoljan utisak o tvom pisanju. prihvatas kritiku?

ne znam da li je uopste pametno da ostavim komentar - ali ipak cu to uciniti.

Анониман је рекао...

Spot on, maare. To je sada tako trendy - raspredati o svemu i svacemu, sa pozicije "urbanog", svesnog, neopterecenog kosmopolite, "koji zna za bolje" jer je "video, tj. nije deo stoke koja ne moze da putuje", on je nesto "drugo". I onda do u beskraj vrteti fraze - kontuniutet, razlicitost, Sluzba, patriJotizam, prava, region, autizam, podela, paranoja ...
Bezvredno.

Анониман је рекао...

B92 sa podatkom o 50.000 ljudi deluje vrlo neozbiljno i podseća na RTS iz vremena 90-ih i njihovo brojanje na mitinzima, kako opozicionim tako i Slobinim. Najmanje 80.000 ljudi je bilo na koncertu. Najmanje. Da li je dalje srozavanje ugleda ove medijske kuće uopšte moguće???

Ivan Bevc је рекао...

Maare, naravno da prihvatam kritiku, inace ne bih imao pravo da sam nesto kritikujem.

Ne znam kako izvodis zakljucak da su moje kritike nedobronamerne, mislim da je sve vrlo jednostavno, ukazujem na nesto sto (po meni) nije u redu, iskomentarisem, cesto napisem i sta mislim da bi bilo (po meni) bolje i kraj price.

Naslov mog bloga valjda objasnjava sta mi je na umu, sto to neko tumaci maliciozno govori vise o njemu nego o meni. Termin urban jeste devalviran ovde, ali to nije razlog da ga se ja odreknem.

I nemam nameru da se ikom pravdam sto sam, eto, malo zbog posla, malo zbog licnih afiniteta video vise sveta od prosecnog stanovnika Srbije. Putovanja zaista sire vidike i otvaraju oci, zao mi je sto 80% Srbije nije iz nje izaslo u poslednjih 10 godina, da su se ovdasnji ljudi vise kretali bilo bi manje ksenofobije i zatvorenosti.

Da je Srbija najbolja zemlja na svetu mogu da misle samo dve kategorije ljudi:
1. oni koji iz nje nikada nisu izasli
2. oni koji u njoj nikada nisu bili

Svi mi ostali koji u njoj zivimo treba da se trudimo da podizemo svoje kriterijume i da uvek trazimo vise ako nam je do napretka.

Od onih koji me kritikuju ocekujem malo vise kontraargumenata.
Web je ogroman prostor, ako im se prosto ne dopadam zaista ne moraju da trose svoje vreme ovde. A ako zele da mi ukazu na greske i propuste onda neka se naoruzaju cinjenicama i primerima koji ce me demantovati.

Ivan Bevc је рекао...

Smesko, nisam bas siguran da je bilo toliko koliko ti kazes. I nije to samo izvestaj b92, Blic (koji je uglavnom objektivan, a bio je i partner manifestacije) javlja isto.

Ja sam stajao negde na pola poljane i bilo je prilicno komotno, dakle, bez guranja i dodirivanja.

Анониман је рекао...

apsolutno je neozbiljno uopste ramztrati koncept da je srbija najbolja zemlja na svetu. srbija to nije niti ce ikada biti, ne zbog toga kakva je ona vec naprosto sto ne postoji najbolja zemlja na svetu, niti ce ikada postojati. to su price za malu decu, politika za decu, i nesto sto bi covek ocekivao da treba da objasnjava samo i iskljucivo detetu. srbija je danas jedno lepo mesto, po mnogo cemu bolje od mnogo drugih, po necemu losije od nekih drugih, ali sve u svemu, trend je uzlazan i u srbiji je sve bolje. i to veoma brzo. a to ne misle ni samo oni koji nikada nisu izasli iz srbiji, niti oni koji nikada u njopj nisu bili, vec sve vise ljudi svih kategorija. a u tom uverenu najcvrsci su upravo oni koji su otisli iz srbije, videli sveta, radili i ziveli u drugim zemljama, pa se vratili i vracaju se. takvih je ljudi sve vise, i oni su merodavniji od ozucenih komentatora iz dijaspore koji peru podove u iniostranstvu i svoje frustracije lece kroz bacanje blata (na raznoraznim komentarima na webu) prema srbiji i ljudima u njoj. nisu najbolji otisli 90-ih, najbolji su se vratili posle 2000. i oni vuku srbiju danas.

Анониман је рекао...

nemam ja nista protiv urbanosti ni protiv pokusaja, dakako. zakljucak sam izveo iz citanja tvog bloga (jasno). po mom misljenju, recimo da je skor zastupljenosti 80 - 20 u korist negativnosti na tvom blogu.

suvise idealizujes sve strano, a suvise kritikujes sve domace. po mom misljenju, to nije nacin na koji se popravljaju stvari koje fakat nisu najbolje ali nisu ni toliko lose kako se cine.

pomalo smeta sto svaku inicijalnu polemiku seces u korenu recenicom ''da postoje i druga mesta na internetu.'' ne znam sta su ti ciljevi, da li dijalog u kojem se suceljavaju misljenja ili stvaranje grupe istomisljenika, na kraju krajeva tvoj je blog i ti si taj koji definise pravila.

da li je moguc dijalog sa neistomisljenikom?

Ivan Bevc је рекао...

Nije mi ideja da idealizujem sve strano, ako si takav zakljucak izvukao pokusacu da ti objasnim da mi to nije cilj vec zelja da kroz pozitivne primere iz razvijenijih i uredjenijih drustava pokazem da neke stvari mogu biti bolje i kod nas. Generalno, obican svet je svuda slican, kod nas je malo zeznut u glavu jezivom Milosevicevom propagandom 90tih, ali dobro organizovana drzava je u sustini ono sto je bitno i sto narodu donosi dobar zivot.

Takodje, nije mi zelja da ikoga teram zato sto se ne slaze sa mnom, samo molim za argumentovaniju raspravu, a ne obicno pljuvanje po onome sto kazem. Ako neko misli da je ovo sto pisem bez veze onda ne treba da cita. Ja, recimo, povremeno bacim pogled na stranice Kurira i iznova se uverim da je u pitanju djubre od novine koje uredjuje mafija. Ali ne citam ga opsesivno iz dana u dan i ne pisem svaki dan pisma redakciji. Prosto ih ignorisem jer su, po mom misljenju, smece.

Moguc je dijalog neistomisljenika, razgovor u kome se iznosi misljenje, isto brani cinjenicama i argumentima, bez teskih reci i niskih provokacija i bez pljuvanja i hvatanja za svaku sitnicu.

Анониман је рекао...

Meni opis koncerta zvuci sasvim pohvalno, nisam bila i ne mogu da komentarisem koncert. Ne vidim u cemu je problem da se kaze ako je bilo propusta, pa to je jedini nacin da se nesto ne ponovi?
....
Podseca me nesto ova diskusija na vic o tati i sinu crvu, preskocicu i jabuku, tresnju, salatu i.. skraceno stici do finala da se i g...o voli ako je to domovina-da li bas mora tako uprosceno? Nezlonamerna kritika, a Ivanovu smatram takvom , je potrebna da se izadje iz g.....a.

Ivan Bevc је рекао...

Mi smo zemlja u kojoj je bilo kakva kritika, ako nije izrecena sa "najviseg mesta" do skora bila vrlo sumnjiva rabota :)

Marija, mozda je moj ton zaista preostar ili mozda sam suvise kritican, ne znam, da se sa svim ovim ljudima nadjem za stolom siguran sam da bi se na kraju uglavnom slozili i zalili to pivom. Ovako, u mraku blogosfere sve su macke crne, a nickovi se mogu menjati ili biti jednostavno anoniman...

Unknown је рекао...

ne shvatam u cemu je problem. covek je dao sasvim objektivan prikaz i koncerta i propratnih desavanja. organizacija je bila ok ali nije bila savrsena. ali da li je igde savrsena? definitivno je bila bolja nego sto smo navikli i to je za pohvalu.
a koncert je bio sjajan! zar se u ovom tekstu ne radi o tome?

Magrit је рекао...

Ne volim Stonse, ali ako je tako bilo kako si opisao... uh, sva sam se najezila (pozitivno :)). Divno je, optimisticno i prenosi dalje energiju kada se neko uzivi i trudi.

Ivan Bevc је рекао...

Ipak je nekome jasno sta sam hteo da kazem :)

Анониман је рекао...

Koncert je bio fenomenalan, i lepo si sve opisao. Volela bih da mogu jos jednom da doživim ono što sam u subotu, ali teško, jer bend poput Stonsa jednostavno ne postoji. Dali su domaći zadatak svakoj r'n'r grupi kako se pravi koncert. Tačka.
Organizacija je bila takva kakva jeste, ja čak nisam ni videla šankove dok nismo krenuli ka izlazu, ali to je sve nebitno. Za Srbiju ovo je odlično organizovan koncert.
Bar nismo morali da menjamo novac za nekakve tokene jednom kad uđemo u ograđeni prostor Ušća; i nismo morali da slušamo organizatore da ako ne potrošimo sve na piće to veče da to nije problem, jer eto sledeće godine će ponovo da organizuju neki lep koncert pa ćemo to potrošiti... exit ove godine neću ni pamtiti osim po tokenima, redovima, nevidljivim fiskalnim računima i veeelikoj gužvi...

Анониман је рекао...

Majstore,
to je to.

Smesno je, ali zaista je jedina zamerka manjak sankova...da ne veruje covek...

Bilo je spektakularno, otprilike je to onaj osecaj, kao kada smo gledali pre...mnogo godina Maradonu kako nam daje gol na Marakani(stim sto smo tada isli porazeni kuci).

Rekoh u postu posle Pepersa da su "neki bendovi jednostavno veci od drugih"...i jesu, posebno od onih fichfiricha iz Kalifornije.

Ali nije sustina u tome sto su Stonsi "pravi profesionalci" kako cujem tu i tamo, nego je sustina po meni:

- oni UMEJU da sviraju i pevaju
- oni UZIVAJU u tome sto rade

i to se videlo svakog sekunda one lepe subotnje veceri.A te dve stvari su jako deficitarne danas.

By the way, oterali smo i duhove Mitinga i Vecne vatre, i dobili ozbiljan koncertni prostor.

DeBe Diznilend

Анониман је рекао...

Samo da kazem jednu stvar.Ivan Bevc dodje na koncert.Stavi ruke na grudi i onako gleda,ne pomera se.Njegova riba isto stoji ali gleda u njega.Tako rade na svakom koncertu,i onda se na pola koncerta pokupe i odu.Sutradan covek pljuje po netu onda kako je bilo loshe.Mislim kako te nije sramota , dokle vishe . Prebice te neko.Najozbiljnije.

Ivan Bevc је рекао...

Dobronamernici, hvala na komentarima, normalnim ljudima je sve jasno.

Sto se IPS ekipe tice, sta reci, prava IPS ekipa (ciji sam deo nekada bio) nikada ovako nesto ne bi napisala. Iza grupnih potpisa uvek stoji neko strasno jadan i bedan, nesposoban da sam makar i svojim imenom zapreti, a kamoli da svoju pretnju ostvari.

Ne znam sa kog sam to koncerta (osim sa Chemical Brothersa gde nisam sacekao poslednju stvar) otisao pre kraja...ali to je najmanje bitno, ovakavi postovi nemaju za svrhu da saopste bilo kakvu istinu ili bilo kakvu argumentovanu zamerku.
Jedino sto precizno opisuju je beda onoga koji je tako nesto napisao.

Анониман је рекао...

bila ja na koncertima više puta kad i Bevc i njegova devojka. hahaha!
Bevc drži ruke na grudima a njegova devojka gleda u njega??? Hello!
Pa nije on baš toliko dobar frajer (izvini Ivane) pa da ona netremice godinama gleda u njega! A uz to, toliko puta sam videla čoveka kako skače i peva i mlati rukama, da mogu samo da primetim da je ips ekipa isfrustrirana ekipa koja ne zna da đuska, ne voli muziku i nema devojku 100 godina (ili ikad).
e, ovo je bilo zabavno :)

Ivan Bevc је рекао...

Skoro kao skakanje, pevanje i mlacenje rukama :)

Inace, prvo sam taj komentar hteo da izbrisem jer necu da tolerisem ikakve pretnje fizickim obracunom na moj i bilo ciji racun ovde, ali onda sam ga procitao jos jednom i shvatio da je ta osoba uz sve sto je ocigledno jos i polupismena pa mi je bilo zao da obrisem nesto nad cim se neko sigurno dobro oznojio dok je pokusavao da ga sroci.

Анониман је рекао...

Ha ha, Ivane ovo je napisao neko ko te zna a ne voli te definitivno! Imas ponekad polozaj prekrstenih ruku(reperski), ali on nestaje cim koncert pocne da prsti, kada krece skakanje, urlanje i pijancenje. Da li te devojka gleda nemam pojma, to me nikada nije interesovalo, ali ovo je najsmesnija primedba koju sam cuo. Zasto bi te neko prebio nisam bas razumeo, verovatno ta(j) koji je napisa(la)o izrazava svoje zelje, ili leči frustracije. A mozda je neka riba stvarno gledala u tebe, umesto u njega? Strasno mi je smesno i mislim da uopste nemas potrebu da odgovaras na ovakve komentare, ali super je sto ih ima. Nikog ne ostavljas ravnodusnim svojim tekstovima i ponasanjem sto je po meni ultimativni cilj svakog umetnika. Pozitivno ili negativno, to su subjektivne ocene, pa ti si kriticar zar ne?

Ivan Bevc је рекао...

Pravo velis NA, ali rekoh vec, kritike su skroz ok, samo da su (bar nekako) potpisane i da ispunjavaju minimalne standarde pristojnosti.

Znam da me taj neko zna, pokusavam samo da dokucim iz koje rupe je provirio i ima li ovo veze sa jednim mojim prethodnim tekstom :)

Анониман је рекао...

Ma na tvom mestu nista ne bih brisao, neka se potpusuje kako hoce, preti, sluti whatever - reprezentuje samo svoju malogradjansku dusu ili neku nedajboze nemoc. Jbga nekako se i to mora kompenzovati, pa makar i kroz praznjenje na tudjim blogovima(mozda ne ide drugacije)ha ha.