уторак, 6. новембар 2007.

ŠEN-GEN

Za dva sata sledi mi još jedna doza svođenja moje malenkosti na pravu meru. Predajem papire za dobijanje (nadam se) godišnje multi šengen vize. Sakupio sam sve papire (do rezervacije grobnog mesta), namestio svoj najsimpatičniji osmeh, počešljao se i namirisao.... valjda će španska braća umeti da cene moj trud i činjenicu da radim za partnersku firmu. A i znaju oni kako to izgleda kada gajiš separatističke guje u njedrima. Ako ni zbog čeg drugog, onda treba da budu fini zbog Klementea. Ko bi ga još udomio i tako dobro platio osim nas?

Viš mi lak!

17 коментара:

Анониман је рекао...

Ajde ne kukaj i ne pozivaj se na Klementea:)Tebi Ivane svaka cast sto mozes da putujes. Ne znas kakav si sretnik, i u kako malu kategoriju ljudi ove zemlje spadas. Ja spadam u onu vecinsku, koja nema ni dvesta eura platu i uz to jos radi posao koji ne voli, pa Svet o kojemu zna vise i od mnogih turistickih vodica, moze samo da sanja kao nedokucivu stvarnost. Ubio bih nekog zbog ove situacije i gluposti predjasnjeg rezima, koji su nacinili da ja ni kao tridesetogodisnjak dalje od Budimpeste nisam dopreo. Strasno!!! Ljudi dajte mi da PUTUJEM, hocu da vidim svet, hocu da, sto bi rekao Dostojevski, posetim sva ona mesta na kojima mi pocivaju mili pokojnici iz cijih sam knjiga toliko toga ucio. Pretvorili su nas u marvu, u stoku koja pred vratima ambasada mora da stoji u skrusenickim redovima.

Анониман је рекао...

Svrha ovog bloga je providno reklamiranje sopstvenog lifestylea i isticanje svoje superiornosti u odnosu na plebs.

Анониман је рекао...

Da bi se razlikovao od drugoobjavljenog Anonimusa, ja sam onaj prvi, koji ima platu manju od dvesta evra.
Ne mislim da je Ivan Bevc fasion tip kojem je stalo do sopstvenog reklamiranja, do izazivanja zavisti kod plebsa, u odnosu na kojeg mozda zivi na nesto visem nivou. Daleko od toga. Bevca cenim kao nijednog drugog knjizevnog kriticara u ovoj zemlji. Mozda u podsvesti mogu da mu zavidim, jer sam mlad, neostvaren i naefirmisan pisac i knjizevni kriticar. Ali ako cemo biti realni, drzati se normi zanata, njegova recenzentska stranica u Yellow Cabu je vec antologijska. Ne mislim ni da je lifestylista. Vise ga dozivljavam kao Robin Huda:)koji metropolske balove i promocije koristi zarad tajnog agitovanja u ime nas potlacene vecine. Na svakom mestu, u svakim novinama za koje je pisao, koristio je priliku da otvoreno govori o svim nepravdama koje nas zapljuskuju.
Predstavio bih se ali je moje znanje engleskog oskudno, pa nikako ne uspem do kraja da ispunim onu Googlovu pristupnicu. Ali eto, mozete me upoznati i na ovoj stranici: http://www.balkanwriters.com/broj11/vladimirvujinovic11.htm

Анониман је рекао...

Aha, imas strategiju, Vladimire. Ako ti pohvalis IB/a, mozda ce i on tebe. Jadno.

Ivan Bevc је рекао...

Vladimire, da bi se razlikovao od drugog anonimusa ne moras da se registrujes, samo ispod komentara obelezi srednji kruzic (ostalo) i onda ces moci da upises svoje ime (i svoj web site).

Hvala na pohvalama i ne uzbudjuj se, anonimni imaju razlog da budu anonimni jer nemaju cime da se pohvale...a i zivimo u tabloidna vremena kada i mnogo vrednije i bitnije od mene razvlace.

Анониман је рекао...

Aha, to se tako radi.Eto, evo me sad pod pravim imenom. Anonimus number 2 me gadno isproziva, ali nemam ni volje ni vremena da odgovaram. Smatram ovaj Blog kao mesto za lepu i uctivu razmenu misljenja i zapazanja, a ne kao popriste za prepucavanje bilo cijih licnih povredjenih sujeta, pa cak ni mojih.

Ivan Bevc је рекао...

Pa naravno. Kritika je skroz ok, ali malo je bezveze kada neko ovde boravi samo da bi pljuvao i kontrirao. Dajte malo više kreativnosti :)

Epilog posete ambasadi: bili su vrlo ljubazni, neke papire su vratili kao višak (!), nisu imali nikakve primedbe (ranije uvek nešto nije bilo jasno) i zakazali za petak - sto je vrlo brzo. Jos ako budu toliko fini da me pocaste trazenom verzijom eto velike radosti.

Valjda ovo znaci da ipak popustaju obruc i da nam se smesi bela lista do kraja sledece godine. Jedini nacin da ljudi odavde zavole Evropu jeste da im bude pruzena prilika da je i vide, a ne da budu izopsteni.

Анониман је рекао...

Ivane,
ne znam koliko ce nam se to bijelo zabijeliti, kako vama u Srbiji, tako i meni u mojoj miloj Bosni. Mislim da su u poslednje vrijeme postali popustljiviji prema ljudima iz određene grupe zanimanj, i to samo ovi šengenovci ;)Australija i Amerika nas i dalje provjeravaju do sedmog koljena ili traže potvrdu o kupljenom grobnom mjestu, kako vi to lijepo rekoste.

Анониман је рекао...

"Jedini nacin da ljudi odavde zavole Evropu jeste da im bude pruzena prilika da je i vide, a ne da budu izopsteni."

ne moraju da je zavole, ali kul je da je vide.

Ivan Bevc је рекао...

Maare, ako budu open minded ne znam zašto ne bi zavoleli Rim, Pariz, Berlin, Budimpeštu, Madrid Barselonu, Lisabon, Amsterdam, Atinu...ili Toscanu, Azurnu obalu, Granadu, Sardiniju, Krit... ali ok, nekima se verovatno neće dopasti, ali to neka kažu nakon nekoliko putovanja, a ne na neviđeno.

Unknown је рекао...

Ako budeš uspešan u budućnosti, Klemente nije zaslužan za to ;)On nema baš neke izglede. Ja se nadam da ću biti taj sretnik koji će nastaviti tvoje putopise.

Unknown је рекао...

Anonimus je rekao 06.11.2007. 12.30
i ja to potpisujem. Ivana sam uočio sasvim slučajno, linkovao je blog Srđana Tešina koji vodim, Plastelin i Rez. Dovoljni preduslovi da bi čovek shvatio šta znači biti književni kritičar. Filing za trenutak.

Анониман је рекао...

hrabro od tebe, ivane!
srecno:)
odlepicu vise od tih viza.

Анониман је рекао...

nisi me shvatio ivane, mogu ali ne moraju. to je skroz u duhu otvorenog uma, i ne na nevidjeno, naravno.

Ivan Bevc је рекао...

Znam da ne moraju Maare, ali kapiram da bi se ipak velikoj vecini dopali lepi, cisti i bogati gradovi i predeli. Naravno, svako je slobodan da sam nesto voli ili ne voli.

Ciljao sam na to da bi stav ljudi generalno bio drugaciji kada bi se vise kretali.

Milena је рекао...

Srecno sa dobijanjem vize! Znam vrlo dobro kako to izgleda kada satima treba cekati u redu kao sto smo nekoc cekali na ulje u prodavnicama, samo jos gore od toga, jer ulje smo znali da cemo pre ili kasnije dobiti. Volela bih da vidim reakciju koju bi isto iskustvo izazvalo u zapadnim zemljama. Gde putujes, ako smem da pitam? Ako dolazis do Svajcarske, pozivam te na kafu :)

Ivan Bevc је рекао...

Cao Milena, dobrodosla na moj blog.

Planiram dosta putovanja u narednom periodu..Svajcarsku ne, izmedju ostalog i zato sto sengen ne vazi za tu neutralnu zemlju... moja porodica zivi tamo pa cu ih kad tad obici (vecito nemam vremena), dakle nije viza problem.

p.s. lep ti je sajt