среда, 30. јануар 2008.

TIHA JEZA

Kako čoveku može lepo da počne dan? Pa recimo ovako: prvo, silom prilika, prošvrljate Bajlonijevom pijacom tražeći jebene eksere koji polako nestaju kao roba (i nađete ih u prodavnici semenja!?) i tokom te lake osunčane šetnje začujete nekakav šum, poznat vam je ali niste sigurni šta predstavlja. Načuljite uši i uključite deo mozga za dekodiranje...i krene: Z, IZE, DEVIZE, DEVIZE, EVRO PLAĆAMO 82, AJMO DEČKO, DEVIZE, DEVIZE!

Traumatizovanost 90tim očito pogađa samo nas koji smo iz njih donekle izašli, desetine prolaznika uglavnom starijih i sirotijih kao da ih ne primećuju...

Ja nakon "godina raspleta" imam stav da ulične dilere deviza treba tretirati kao dilere droge, ali pošto građansko hapšenje još nije zaživelo kod nas ostao sam na glasnoj poruci: M'RŠ U P***U MATERINU! Malo su se zbunili, iskezili se krezavim osmesima i nešto mi poručili na teško razumljivom dijalektu pirotsko-vranjanskog kraja.

Pet minuta kasnije bio sam na Trgu republike gde se upravo montira gigantska bina za nečiji predizborni nastup. I posle neka neko kaže da nam prete 90te. One su se već vratile, a da li će nas potpuno preplaviti radikalsko-narodnjačka plima znaćemo već u nedelju oko 21h. Ne živim u iluziji da će pobeda "našeg" manekena doneti bog zna šta ali će nam makar dati još malo vremena tokom koga možda ipak napravimo još neki korak ka Evropi.

Kada sam mom rumunskom prijatelju, mladom i uspešnom menadžeru koji po stajlingu više liči na člana nekog popularnog benda ili umetnika, objašnjavao šta se desilo i čega se plašimo on mi je ispričao kako su pre nekoliko godina i oni bili u sličnoj situaciji. Tranzicija je bila u najtežoj fazi što je nacionalistički kandidat iskoristio i ušao u drugi krug izbora preteći da će obustaviti sve evropske integracije. Protivkandidat mu je bio nikom preterano omiljeni socijalista, bivši komunista, ali opredeljen za evrointegracije. Stvorena je referendumska atmosfera, izašlo se masovno i nacionalista je tesno pobeđen. Danas, nakon pristupanja EU i evidentnog skoka standarda taj nacionalista ima svega 4% podrške.

15 коментара:

POWDERFINGER је рекао...

nemoj da padas u bedak, bina se postavlja za tadicev skup sutra, bine se postavljaju svuda u svetu i ludaka ima svuda u svetu, kostunica nece biti premijer opet, dolazi prolece, rebel star imaju lep album, moras biti malo pozitivniji :)

Анониман је рекао...

Bevc, natrag u Sloveniju, pa tamo prosipaj mudrolije! Koliko je Rumunija ispred nas pokazuju ozloglaseni Rumunski emigranti sirom EU. To sto su oni usli u EU nema nikakve veze sa njihovim standardom i institucijama, vec sa politickom odlukom da se na taj nacin pritiska Rusija.
Odrasti konacno i prestani da se povodis za laznim idolima i "ozbiljnim" piscima poput T. Pancica.
Dusevnog bolesnika Lukovica ovom prilikom ne bih komentarisao, jer sam upravo doruckovao, pa ne bih da se ispovracam.

Ivan Bevc је рекао...

Nebojsa, ne znam odakle ti pravo da me teras nazad u Sloveniju, za razliku od tvoje, porodica Bevc zivi u Beogradu 85 godina.

Rumunija je ispred nas, nazalost, proveri stanje investicija, razvijenost trzista, prodji Bukurestom i vidi ogroman obim izgradnje, vozni park koji je u 80% slucajeva mladji od 5 godina...njihov Yugo je nova Dacija.

A nasih emigranata bi bilo isto toliko kada bi mogli da odu bez vize kao Rumuni...kojih pritom ima 22 miliona, tako da je tesko uporediv i taj momenat.

Naravno da je ulazak u EU politicka stvar, sto je jos veca sramota za nas jer je taj deo lakse srediti od ekonomije. Bugarska je mnogo bolji primer za to od Rumunije...oni jesu iza nas, Rumuni nisu.

eh, da...gorivo u Bukurestu kosta nesto ispod 1 evra.

POWDERFINGER је рекао...

cekaj malo "nebojsa a." zasto teofil nije u redu?? sad mi je zao sto sam juce kritikovao lukovica, kad god naletim na ovako nesto prestajem da budem umeren! jedna je stvar pricati sa clanom recimo srs ili dss jer sa njima nema ozbiljne rasprave a druga objektivno kritikovati rumuniju eu bill hicksa stajaznam smanji dozivljaj

Анониман је рекао...

Devize ,devize placam evro 83.

Анониман је рекао...

Mozda je nebojsa.a prvom recenicom svog komentara hteo da nas podseti na 90te? Hteonehteo, mene jeste.

Анониман је рекао...

Koliko sam uspjela pratiti iz susjedstva ;) Egzitova akcija mi se čini oličnom, a nisam na nekom blogu vidjela da se o tome pisalo.
Mislim na događaje koje organizuju u nedelju, a ulaznica je izlazak na izbore.
Nadam se da će maneken pobijediti i da će sve manje biti ljudi koji misle da svi drugi lošije žive , ali samo se prave da žive bolje :)

Анониман је рекао...

Rumunija nema Kosovo i eto argumenata za gluposti koje mogu da uslede... Mene ovi izbori nesto i ne brinu i mislim da nece doneti nista novo. Najgore je sto se to f*ckin pitanje Kosova ne resava, a moja braca Srbi 'oce da se j*bu, a da im ne udje...

A Nebojsa A. ima za tebe jednu poruku: A., natrag na svoju planinu, pa tamo prosipaj mudrolije!

Ivane, respect! ;)

Ivan Bevc је рекао...

Egzitova akcije jeste ok, zasluzuje paznju, ali ja prosto to otkrivam sa zakasnjenjem jer nisam bio ovde.

Drasko, jeste da nemaju pitanje Kosova ali su ga mogli imati da su bili glupi (Moldavija, pitanje Madjarske manjine koje ima 1,5 miliona).

Nije poenta u Beogradu ili u planini, nista to ne znaci, nisam ja ono rekao da bih ispao fancy Beogradjanin vec da bih mu skrenuo paznju na to da ne ocenjuje neciju podobnost po prezimenu. Takav stav je i doveo do kosovskog problema...nekada su najebavali oni sa lj, a danas oni sa ć.

Анониман је рекао...

A svi zajedno odosmo u k.

Анониман је рекао...

Opusteno. Ko zeli da zivi u Rumuniji - samo napred. Ja ne zelim. Srbija is the place to be.

Ivan Bevc је рекао...

Ovakvim komentarima jos jednom pokazujes da nista nisi shvatio.

A Srbija ovakva kakva je sada i jeste place to be za takve.

Анониман је рекао...

Oko cega se vi raspravljate boli politicare k.... za nas samo gledaju sebe i da sto vise ukradu para a mi smo ovce koje se pale na izbore STRASNO bolje vodite ljubav bavite se sportom .... nego sto opterecujete mozak sa politikom.Ivane vreme je da pocnes sa nekim sportom pravi si penzos gori si od Pece.

Анониман је рекао...

Za Nebojsu a. Ja bih rado ziveo u Rumuniji kradljivce mog imena, ocigledno nisi bio tamo kad tako lupetas po blogovima. Da si malo popricao sa nekim rumunom video bi da su oni gladni dobrog zivota, a ne Rusije ili EU ili whatever! Btw od tih rumunskih emigranata kako pogrdno kazes CIA je regrutovala hakere koji su medju najboljima na svetu. Toliko o velicanstvenoj srpskoj nebeskoj nicim izazvanoj pameti!

Анониман је рекао...

Ljudi, mislim da ipak treba da izadjemo na izbore i glasamo za Tadica. Barem u inat Kostunjavom, Selji & Co. U Co ne stavljam radikale jer su oni stvarno isti od nastanka do danas, a ovi su govna. Ako nista drugo, eto i oni (radikali) imaju jednu pozitivnu osobinu. Sada, mi samo treba da glasamo protiv njih i da ih razbijemo.