четвртак, 14. фебруар 2008.

SLO

Do Ljubljane se stiže avionom za 1:40 ili automobilom za 6 sati. Da proklete vize nisu obavezne preporučio bih i nju i celu Sloveniju kao obaveznu terapiju. Čim sletite na aerodrom (nakon što je JAT kasnio u polasku 2 sata) i izađete iz aviona prvo vidite alpske vrhove prekrivene snegom, gde ćete bolju dobrodošlicu.

Iako je još i pre izlaska iz SFRJ ovladala osnovama kapitalizma, a sada je već daleko odmakla, Slovenija ipak čuva određeni stepen mira i opuštenosti. Ljudi svaki vikend idu negde na izlete, sve imaju i sve im je blizu...a mogu i gde im dune...stari vicevi o tome kako su mali padaju u vodu jer smo mi sada oni koje granice sve više pritiskaju, a za njih one ne postoje.

I nekako im nas je žao...nije im jasno kako nekada velika i bogata Srbija nikako da se iščupa. Čest slučaj je da nas teše, recimo oko viza..."ma i vi ćete uskoro slobodno putovat" ili "ma videćete, skočiće i vama standard"...i tada se osećam kao nerazvijeni sedamnaestogodišnjak okružen za glavu višim vršnjacima koji me teše i ubeđuju me da samo što nisam ušao u pubertet.

Lepa strana Slovenije je i u tome što nije preskupa, možete jesti i piti po beogradskim cenama, a obući se dosta jeftinije...

Jedino što je stvarno čudno jeste pustara u koju se Ljubljana pretvara svake radne večeri...posle 21h tek se iz par lokala čuje buka i puni su ljudi...ostalo je prazno i malo spuki...valjda ljudi rade ujutru.

11 коментара:

Анониман је рекао...

Upravo to. Rade ljudi ujutru. kod nas su zato sve kafane pune ljudi, već od devet ujutru. Pa do kasnih sati. Bilo radni dan, bilo vikendom. I to valjda nešto govori.

Анониман је рекао...

Dosadno & isprano.
A kada se neko stalno zali - normalno je da ga svi okolo tese. Sta da radis sa takvim covekom?

Ivan Bevc је рекао...

Anonimuse, ja se ne zalim napolju, u tome i jeste problem, ljudi nas iskreno zale jer smo ocito za zaljenje

ja ne volim one koji ovde cute, a onda sa bezbedne udaljenosti pljuckaju...ja biram da ovde udaram po nama, a napolju cu nas cak braniti i kada to mozda i ne zasluzujemo.

Glup si, ne razumes ni rec od onoga sto govorim i ne zasluzujes ni ovoliki osvrt ali posto si se vec odvazio da me pljunes nemoj misliti da cu ti ostati duzan.

Анониман је рекао...

Cudno kako mene niko ne tesi. Moji prijatelji iz Slovenije govore kako je ovde puno bolje, da nikad ne ulazimo u Eu i kako im je Slo totalno bez veze, bez duse, bez zivota.
I onda ih ja tesim.

Анониман је рекао...

Glup si, ne razumes ni rec od onoga sto govorim i ne zasluzujes ni ovoliki osvrt

Ih, bre, Bevčetino. Bolje da si mu/joj obrisao komentar ako ti toliko smeta, nego što ovako odgovaraš.

Анониман је рекао...

Neki od najglasnijih zagovornika tolerancije i evropskih vrednosti sami su od istih puno dalje od obicnog paora sa neke planinske chuke.

Ivan Bevc је рекао...

Kao sto sam u nekom od prethodnih postova rekao toleranciju vise nemam. Pojelo ju je vise od 2 miliona glasaca radikala, sve cesci nastupi Obraza i onaj koji je sve to omogucio: Vojislav Kostunica i njegovi simpatizeri.

Ako trazite nekog ko ce da tolerise zelju za izolacijom, fasizam, primitivizam i nasilje onda ste na pogresnom mestu.

Oko mnogih stvari se mozemo ne slagati ali oko nekih nema razgovora. Demokratija nije mogucnosgt da radis sta hoces vec sistem u kome mozes da ispoljavas svoje stavove bez ugrozavanja drugog. Mene i moju zelju za normalnim zivotom svi gore pobrojani ugrozavaju.

Анониман је рекао...

"zelju za izolacijom, fasizam, primitivizam i nasilje"

Zelju za izolacijom nema niko, fasizam se primecuje samo kod zaludjenih evropofila prema njihovim neistomisljenicima, primitivizam je jednako rasporedjem u svim sferama, a na nasilje jedino pozivaju "oni sto vise nemaju tolerancije".

Анониман је рекао...

Moze li neko da preporuci listu tipa "must see" u Ljubljani, i naravno kako se snaci? :)

Анониман је рекао...

O tome kako je Slovenija "bez duse" a mi u Srbiji se "dobro provodimo" moram reci sledece: iluzija, foliranje i manipulacija. Da je Slovenija bez duse rekao mi je pre godinu dana ljubljanski taksista rodjen u Beogradu koji ima slovenacki pasos, a u kolima slusa Bajonea (secate li se tog lika?!?). Ne zivi covek u Beogradu uprkos tonama duse koje taj grad ima, jer bolje zaradjuje u Ljubljani, a ronzanje o bezdusnosti Slovenaca je besplatno i valjda vid patriotizma. Covek je filozofirao o dusi dok ste napolju mogli videti sat koji je odbrojavao koliko jos dana do slovenackog prelaska na evro... Nije stvar samo u Sengenu, ima nesto i u dostojanstvu, a ono se meri ipak ekonomskim blagostanjem i politickom stabilnoscu. Najlakse je organizovati dobar provod. Omoguciti ekonomsko blagostanje je do zla boga tezak i dug posao. A tu dusu stvarno mozete okaciti macku o rep, sto se mene tice!!!!

Анониман је рекао...

Koliko ljudi toliko cudi.