среда, 7. мај 2008.

HAJDE DA SE IGRAMO

Da li ste spremni za mali predizborni žur? Hajde da se bavimo predizbornim prognozama. Ali da probamo da budemo neutralni, realni, da ne dodajemo onima za koje ćemo glasati procente do kojih će teško doći. Da pokušamo da uvažavamo realnost, ma kakva ona bila. Meni prvom se ona ne dopada. Mnogo bi mi draža bila ona u kojoj DS ima 40, a LDP 10 posto glasova ali na to ćemo morati da sačekamo još koju godinu.

Dakle, moja prognoza rezultata izbora izgleda ovako:

Registrovanih birača 6.730.000

Broj izašlih birača 4.700.000 (70%)

Rezultati po strankama (broj glasova, procenata, mandata)

SRS 1.650.000 35,5% 90
ZES (Boris Tadić) 1.600.000 35% 89
DSS-NS 540.000 11,5% 29
LDP 280.000 6% 16
SPS 280.000 6% 16
Mađari 90.000 1,9% 5
Ostale manjine 95.000 2% 5
Ostali 90.000 1,9%
Nevažeći 75.000 1,6%

Izvinjavam se ako zbir procenata nije baš 100%, ali tu je, jedan posto gore/dole.

Kao što vidite očekujem izlaznost koja će nadmašiti i onu iz drugog kruga predsedničkih izora. Kampanja je bila duga i žestoka, na kraju i prljava, a došlo je do takve podele između dva bloka da je za očekivati veliku motivisanost glasača.

I, da, mislim da su ovi izbori najvažniji od 2000. godine. Kanta mleka koju smo napunili do pola za ovih 8 godina lako sada može da bude prosuta pogrešnom odlukom. A može i da nastavi da se ubrzanije puni pa da za četiri godine vidimo i neki kajmak na vrhu. Budite pametni.

11 коментара:

Unknown је рекао...

Mislim da će LDP uprkos prognozama dobiti bar 7% (a i iskreno se nadam). Takođe i SPS, s obzirom da ljudi polako zaboravljaju vreme ragnaroka u Srbiji.

Ivan Bevc је рекао...

Sve je moguce, Srbije je velika tajna :)

Ja sam ipak prvo racunao broj glasova, a onda ih pretvarao u procente...na predsednickim je Ceda dobio 220.000, a Mrkonja 245.000...nisam siguran da mogu vise od ovoga...maksimum do 300.000...velika izlaznost pogadja manje stranke.

POWDERFINGER је рекао...

srs 38%, ds 34%, dss 12%, sps 8%, ldp 6.5% to je skoro 100 posto
dosta mracna prognoza, iskreno se nadam da gresim, voleo bih da me gradjani iznenade i daju recimo 11 posto glasova za ldp a 40 za ds a isto tako bih voleo da zvezda udje u ligu sampiona i bude druga u grupi, da nil jang svira u beogradu a da mu predgrupa budu wilco.....i tako.....

Ivan Bevc је рекао...

http://www.blic.co.yu/politika.php
?id=40696

CESID je opasno dobro predvideo drugi krug predsednickih izbora, imaju najbolju metodologiju i pozamasne uzorke...tako da u ovim okvirima treba traziti rezultate...s tim sto ja mislim da ce ih (opet) iznenaditi izlaznost, a samim tim ce i ove brojke malo poskociti, narocito za dve najvece liste.

La је рекао...

Sto li se danas ne javljaju ovi tvoji regularni politicki magovi-komentatori, da im se nije nesto desilo? Evo mene npr. bas interesuju njihove procene u procentima

Ivan Bevc је рекао...

E ne znam, to mi je misterija...valjda zato sto ne zele da se u bilo cemu sloze sa mnom, a plase se da ne ispadnu losi prognozeri... mada ja mislim da svi vise/manje znamo rezultate...ono sto sam ja naveo moze da se promeni samo par mesta u skupstini gore/dole ali je uglavnom to.

Stefan је рекао...

Sve u svemu zanimljivo ce biti, smijesi nam se koalicija DS-SPS sa manjinskom podrskom LDP-a :)
To je neka moja kalkulacija, a direktno o procentima ne mogu nista reci, nisam to dovoljno pratio.

vladimir је рекао...

Ma tacno je to da svi manje vise mozemo predvideti ko ce ko dobiti u procentima.

Slozio bih se i sa S-om. Samo ja bih to ovako rekao:): DS i LDP formiraju vladu uz podrsku SPS-a.

Zaista sam ubedjen, ako SPS bude u prilici da pruzi jezicak na vazi, da ce ga uz pomoc kalkulacija i raznih dogovora,ipak na kraju pruziti proevropskoj koaliciji. Naravno, iz opet nekog svog interesa i necega sto ce im biti ponudjeno.

Ako tako mora, ja ne bih imao nista protiv tako necega. Ipak bi oni bili manjina da o bitnim stvarima odlucuju, a nekako se vec, zaboga, moramo pomeriti sa mrtve tacke i konacno zaboraviti ruzne devedesete. Pa i Srbi u Hrvatskoj podrzavaju HDZ, a ko se tako necemu mogao i nadati do pre par godina

Nebojsa Andrijasevic је рекао...

evo ti moja prognoza da ostane zapisana pa da posle budem vrac zaposlen u DS kao zvezdocitac predsednika stranke :)
u zadnjih par dana ds ce prestici radikale i to otkidajuci glasove LDP-u i dss-u (malim slovima) i ns (bivsi Vukovi glasaci), sps ce profitirati od neodlucnih tako da sledi:

DS 37%
SRS 34,5%
dss-ns 9%
SPS 7%
LDP 5,2%
Madjari 1.7%
Ostale manjine 1.9%
Ostali 1,9%
Nevazeci 1.8%

Vladu formiraju DS, SPS, LDP i manjine, uz opasnost da vladu mogu formirati i SRS, dss-ns i SPS.
Nisam toliko verziran da bih dalje analizirao Ustavom predvidjene mogucnosti, ali poenta je da ce DS uzeti glasove na strah od izolacije, 90-ih i dolazak Fiata, Mercedesa, biliona, ziliona...
AL` sam prognozirao kao Trgovcevic iz agencije Ramovic!!!

Ivan Bevc је рекао...

Mislim da LDP nece smeti da udje u koaliciju sa SPSom tako da je njegova podrska vladi DS SPS realnija. Nebojsa, bas si optimista, ja bih voleo da DS napravi toliku razliku ali ne verujem u to...drago mi je jedino sto vidim da DSS posustaje u kampanji...izbija na povrsinu to da ne nude nista osim mantre kosovojesrbijakosovojesrbija....od toga se ne zivi.

zagyrow је рекао...

Ds 2, Radikali 2, Ceda 1,5...

Miliona glasova...

Biljana Srbljanovic postaje premijer ili ka, kako se vec kaze i vec sledece godine ulazimo u EU.

Iste godine uzimam kredit i kupujem kucu sa garazom na Dedinju.

Vozim BMW karavan, a nedeljom ne radim vec rostiljam na adi Medjici.

Planiram letovanja iskljucivo van Evrope. Evropu posecujem vikendima.

Kostunica je u zatvoru, ali to vise nikoga ne zanima...Na televiziji pustaju samo filmove.