понедељак, 14. јул 2008.

ZREO ZA PENZIJU 2

Jebiga, realno. Dug mi je bio dan juče, prvo smo prisustvovali kristijanizovanju sirotog deteta...da se ja nešto pitam zabranio bih da se takve stvari rade maloletnoj deci. Kad budeš punoletan lepo sam odlučiš jel hoćeš il nećeš i šta ćeš da budeš. Ovako tebe proglase za hrišćanina ili muslimana ili šta već, a da te niko ništa ne pita. Državljanstvo se stiče rođenjem, a uverenja valjda treba da formiraš sam, ovako kao da su te odmah po rođenju učlanili u političku stranku...

Drugi deo dana beše i najbolji...Armistake i Absolute Stranger su se pokazale kao dostojne domaćice i odvele su nas na Ribarac gde smo uživali u rakiji od dunja, soku od zove, mezetluku i opuštenoj atmosferi...

EXIT ko egzit...ok....gužva, neke bezobrazne cene (pizza cut 200 dinara), previše vašara unaokolo, tokeni više manje ok...ostao nam samo jedan koji smo darovali nekim prolaznicima...i tako... stigli na Hives, momci razvalili poštenih sat vremena, još jedna potvrda da treba dovoditi mlade rok bendove u naponu snage. Ministry su od industrial postali metal bend...bili su mi super početkom 90tih...a ovo sada je bilo nepodnošljivo. Vratili se na Pekinšku patku koja je iznenađujuće dobro zvučala. Iz nekog razloga izostale su "Bila je tako lepa" i "Stop stop neću više disko"...možda su se bili umorili.
Pistolsi su zvučali nekako utišano, slabašno...čuli ih, videli i otišli. Dosta od nas.

Novi Sad, bez želje da ikoga uvredim, izgleda loše. Ulice su pune rupa i džombi, silne neke ruševne i poluzavršene zgrade, ulica koja vodi do centra je već mesecima raskopana, a saobraćajnih znakova i putokaza nema ni za lek. Posledice vladavine Maje and co se sada vrlo primećuju i trebaće vremena da se to sanira...nadam se da je nova vlast svesna odgovornosti. Grad ima divan potencijal.

U povratku omašismo izlazak jer piše Tranzit, a ne Beograd....a nije baš najosvetljenije...na kraju ipak naboli izlaz gde su nas sačekali predstavnici (nijedne nema bolje od naše) policije... vozili ste 75, a dozvoljeno je 60, kazna je 3000 dinara. Dok sam plaćao pored nas su protutnjali kamioni i automobili koji su išli preko 100kmh... nazdravlje.

Kako ste se vi proveli? Čujem da su Gogol i Manu razvalili....

18 коментара:

Ognjenka Lakićević је рекао...

totalno se slazem sa onim za krstenje dece...ja sam zahvalna mojima jer su mi ostavili mogucnost da izaberem sama.
a exit...i dalje se oporavljam od one prasincine. negde oko nove godien cu biti ok...

Aleksandar Maćašev је рекао...

Cuj, i mene su krstili kad sam bio klinac. Stalno planiram da odem u lokalnu parohiju i zamolim lepo popa da me ispise iz njihove crkve. Trebalo bi da je to izvodljivo. Ili sam zauvek formalno osudjen da budem hriscanin?

Za nacionalnost bi isto trebali da pitaju. Kakvo je to da se ne pita da li cu da budem Srbin? Lepo posle odlucis sam, a ne da te kupuju a da ni ne znas.
Drzavljanstvo ionako moze da se menja.

Ne bejah na EXITu vec dve godine.... il' nisam tu ili mi se ne ide... bezveze.

PROCEDURA је рекао...

hej, pa i ja sam planirao da odem da me odkrste :). da li je to moguće?

a što se tiče eksita, ima pričica na
http://procedura.net1zen.com/

Aleksandar Maćašev је рекао...

E, Coco, 'ajd se raspitaj. Meni stalno govore da to ne moze. U fazonu kao treba da prihvatis satanu kojeg si se odrekao na krstenju ili tako neka glupost. Mozda usetam sa obrnutim krstom i tri sestaje. J***o ih satana kada je deo istog sistema.

elektrokuhinja је рекао...

Ja sam toliko zahvalna mojim roditeljima sto me nisu krstili. Sto ti lepo kazes, treba svako da sam odluci.
A Stranger je inace odlican vodic. Moze i Moskva, moze i Novi Sad, you name it :)

Sto se tice Novog Sada, ja kao rodjena novosadjnka ne mogu da budem u njemu. Na sve lici samo ne na takozvanu kulturnu prestonicu. Grad se ofucao, umusavio i sad moze da prodje i kao Djakovica komotno. Da li je samo do vlasti, ili ima nesto i u ljudima, to je vrlo diskutabilno.

Мјауриса је рекао...

Mislim da bi pop pristao na sve, pa i na odkrštavanje, ako mu lepo platite. Po sistemu, koliko imate, a koliko je njemu dovoljno. Meni je tužno kada vidim kako krste decu. Još je gore kada plaču plašeći se popa i njegove brade za strahopoštovanje, a matorci viču: Valja se. Jadna deca.

Mnogo je lepo imati Ladu Nivu i voziti našim putevima. Manje psuješ i ne osečaš se toliko oštećeno. Ja sam samo primerila da kad god odem u NS, nešto se kopa, buši, dorađuje, krpi...

Za Egzit sam ja odavno matora. Ne prija mi gužva.

vladimir је рекао...

Gogoll Bordelo je zaista bio dobar. Prase znalacki, jedino su mozda bili malo prekratki ali eto vrlo originalni i dojmljivi.

A Manu Chao. Ljudi moji, fenomenalno je slaba rec. Taj covek je genijeee. Kao fan sam pokusao da se probijem do bine,ali nisam uspeo ni do pola. Zato skoro da sam ostao bez patika a i mokar kao da sam iz Dunava izasao.

Razvalio nas je svojom svirkom, a on i njegov bend su sa dva sata svirke i maratonskim bisem, prosto ostavili dusu na bini.

Samo zbog Manua, eto, nemem nikakvih primedbi na nista. A i 3.700 karta plus bezobrazno skupi tokeni, opet vredi samo zbog Manu Chao. Samo zbof njega, i od njegove energije, moze eto i u narednih par meseci da se zivi

popkitchen је рекао...

Vidish ja mislim da isto kao i drzavljanstvo dobijesh i veroispovest na gotovo, a sta ches da sa tim da uradish je tvoja stvar.

Ja sam krshtena, nisam vernik, ne slazem se sa politikom koju vodi crkva. Ali nechu traziti ispisnicu.

Mozda ja greshim ali chini mi se da se oko toga - biti ponosan krshten/nekrshten dize frka kao i oko nekih drugih stvari koje se drugde valjda podrazumevaju. Pa onda ljudi koji biraju religiju to uglavnom rade da bi postali budisti, jogi letachi ili sta ja znam ...

maare је рекао...

ote mi rec iz usta kujno, svaka cast. ja se samog china krshtenja secam kao necheg pozitivnog, no on me, kao ni nacija kojoj bez stida pripadam, uopste ni na sta ne obavezuje. da se ispisujem? pa nemam vise sedam godina, i nemam sta da se dokazujem... osim sebi.

neko je ovde gadno pobrkao loncice...

zagyrow је рекао...

mozda sam ja gluv, ali meni taj gogol zvuci isto kao onaj Nele kreten...

Dobro sviraju svi ti ljudi ali, brate, sto moraju da se tako glupiraju, nije mi jasno.

Ivan Bevc је рекао...

Poenta je u tome što ja mislim da veroispovest ne treba da dobiješ na gotovo i što mislim da je pogrešno da nam ekipa čudno obučenih likova koji pripadaju organizaciji sa krajnje sumnjivim pobudama i sramnom prošloću (ovde mislim na sve crkve) bilo šta određuje u životu.

Čudimo se ljudima koji su pagani, smešni su nam "fanovi" Odina i Tora, a mrtvi ozbiljni moramo da poštujemo propagatore monoteističkog praznoverja samo zato što su uspeli da postignu simbiozu sa vlašću.

Ne kažem da mene iko tera da idem u crkvu, daleko od toga. Samo ne mogu da shvatim da nešto čemu je mesto u istoriji još uvek ima uticaj.

PROCEDURA је рекао...

''Vidish ja mislim da isto kao i drzavljanstvo dobijesh i veroispovest na gotovo, a sta ches da sa tim da uradish je tvoja stvar.''

ovo je vrlo smelo tumačenje. veroispovest na gotovo??? hmm.

''neko je ovde gadno pobrkao loncice...''

da, ti. ne vidim kakav je problem za tebe ako neko želi da istupi iz crkve (odkrsti se).

očigledno je da smatraš da je nacija+religija rasno tj. genetsko pitanje, baš kao i popkičn.

PROCEDURA је рекао...

i
http://media5.dropshots.com/photos/222090/20080710/093413.jpg

popkitchen је рекао...

Naravno da ne mislim da treba pop da ti odredjuje kako ches da zivish zivot. Nisam religiozna, protiv sam meshanja crkve u politiku, svakodnevni zivot, koliko ches dece da imash, da li ches da radjash ili ne. Na svadbi mog brata od strica, pop je spomenuo da je jako bitno da sto pre dobiju decu "zbog onoga sto nam se deshava na Kosovu". Prevrnuo mi se stomak.

Moj je utisak da nisam iz drzave u kojoj je prvo bilo bitno deklarativno ne krstiti se (vech postati chlan Partije), a danas je bitno deklarativno krstiti se - citava stvar ne bi imala toliko znachaja.

maare је рекао...

"da, ti. ne vidim kakav je problem za tebe ako neko želi da istupi iz crkve (odkrsti se).

očigledno je da smatraš da je nacija+religija rasno tj. genetsko pitanje, baš kao i popkičn."

nije mi nikakav problem, samo mi je besmisleno. sta se time dobija, osim gubljenja vremena?

skinucemo nacisticki prizvuk odbacivsi pojmove rasa i genetika i stavicemo neutralniji: poreklo. da, mislim da nacija i religija imaju veze sa poreklom. ali kao sto sam vec napisao a ti propustio da procitas, te pripadnosti te ni na sta ne obavezuju.

Stefan је рекао...

Od stranaca na exitu meni najbolji ove godine The Hives, Gogol Bordello, Gentleman i The Gossip, a razocarali su Paul Weller (ocaj zivi), Sex Pistols (bijeda), Primal Scream (slabasano).
Sto se ex-yu bendova tice, meni su najbolji bili Superhiks, dobro je bilo na KUD Idijote, Let 3 su sjajno isprasili.

Aleksandar Maćašev је рекао...

Poreklo???

Ja sam vise za pitanje regionalnog mentaliteta, nego nacionalnog identiteta. U kraju gde sam se ja rodio odrastao (Becej, Vojvodina) pravoslavna crkva lici na katolicku, cak i ikonostas (kojeg je radio Uros Predic) pripada klasicnoj cheesy katolickoj ikonografiji. Sa sve prikazom boga (cika sa bradom) koji je zabranjen po pravoslavnom kanonu koliko ja znam. Nikome od vajnih pravoslavaca to valjda ne smeta (nisu ni provalili, cenim ja).

Srbi sa severa, iz Beograda, centralne Srbije, Kosova ili van Srbije totalno nemaju veze jedni s drugima, osim konstruisanog nacionalnog identiteta. Blizi su mi po tom pitanju Madjari i Slavonci.

Isclanjivanje? Naravno da nije gubitak vremena. Skrenuti nekome paznju da nisam clan svojom voljom. Koji to moji hromozomi govore da sam Srbin ili pravoslavac? Nijedan. Osim da sam se rodio na podrucju Srbije i da su moji roditelji isto tako po inerciji nazvani Srbima. Isto je i sa pravoslavljem.

Mislim mozemo da raspredamo o kulturnom (kulturoloskom) nasledju kao informaciji koja se krece kroz drustvo, a ne kroz telesnu hemiju. Ta informacija je po meni prilicno konstruisana (kao i sve vezano za kulturu) i vise nego zloupotrebljavana od strane vlasti.

maare је рекао...

konstrukt nego sta! i dobar pokusaj. no, ljudi sa sicilije, iz milana ili kalabrije ne govore cak ni istim jezikom pa im to ne smeta da svi odreda budu italijani. slicno je sa bavarcima, prusima i ljudima iz hamburga - svi su oni nemci. te cinjenice stoje za skoro svaku naciju - sve su odreda nastale ujedinjenjem vise regiona koji imaju svoje specificnosti. isto tako bi trebalo da bude i kod nas. na zalost, nije.

sto se tice isclanjivanja: tebi da to toliko smeta ti bi to vec uradio.
ovo za hromozome mi nije jasno skroz, ali identitet svake jedinke ima dve strane: prva je kako ja sebe vidim a druga je kako te drugi vide. e sad ti mozes da budes becejac, banacanin, vojvodjanin, jogi letach - za nekog tamo ti ces uvek biti srbin.

u eri sveopste sumnje naravno da sve moze da se dekonstruise i da bude plod manipulacije onih na vlasti. jedino sto nema sumnje u tu sumnju. to nekako uvek izmice da bude predmet dekonstrukcije.

svidelo se to nekome ili ne, jos nije pronadjen bolji nacin koegzistencije ljudi i postojanja drustva od okvira drzave ciji je legitimitet, svidelo se to nekome ili ne, u drustvenim konstruktima kao sto su nacija i religija. kao i u svemu ostalom, ja sam i u ovom slucaju vrlo zainteresovan za alternative, no u svojoj potrazi nisam do sada naisao na nesto sto bi me zadovoljilo. nuzno zlo, dakle.

kao individui meni nisu potrebni ni drzava ni crkva, ali kao clan drustva uvidjam njihovu potrebu postojanja na drustvenom nivou. da nije tako, ne bi ih ni bilo.

moram jos i da spomenem da ne verujem u ideju progresa i da mislim da se istorija uvek vraca onima koji ne uce iz nje. s strahom da cu ovo lose srociti, covek danasnjice je (istoriju) ne moze ponistiti pukom izjavom, jer oblici ispoljavanja su razliciti, sustina je uvek ista. evo na primer kod nas svi oni koji na papiru nisu optereceni istorijom i kazu da nas ona koci u napretku, ne vade iz usta blisku proslost. doslednost nije sama po sebi vrlina, ali neki kriterijumi su ipak pozeljni.

hvala na paznji.