среда, 22. август 2007.

ŽIVIĆ BILIĆ PA VIDELIĆ

Taj osećaj otkrio sam jako davno, još kada sam gledajući Muzički tobogan crveneo gledajući devojčice koje su imitirale Brenu i dečake koji su pokušavali da budu smešni sa fazonima koje nisu razumeli, obično prenesenim iz aktuelnih komedija tipa Tesna koža, Žikina dinastija ili neke od estradnih pozorišnih predstava poput znamenitog "Šoka". Nisam shvatao da gledam turbo kulturu u začetku, samo me je bilo sramota, crveneo sam i propadao u fotelju od stida ne shvatajući zašto mi se to dešava kad ja nisam ništa kriv niti sam išta zgrešio. Kasnije sam negde pročitao da se u psihologiji to zove "transfer neprijatnosti", bar sam znao šta mi se dešava kada na Tv-u (glavni izvor tog užasnog osećaja) ugledam znamenite borce protiv globalizacije Braću Bajić (Bajich Bros) kako izvode legendarnu pesmu "Aoj Švabo Genšeru" (poznatu i kao Aoj Kučo, Kučane, Aoj Franjo Tuđmane, a kasnije i kao Aoj Bile Klin(k)tonu) ili kada nagazim r.i.p. Minimaxa kako sedeći između Arkana i Klepatre hrabro priča viceve o "Sranji Buđmanu".

Vremenom sam se navikao na taj osećaj, čak sam uspeo i da ga koliko-toliko kontrolišem, ali u poslednjih nekoliko meseci povremeno se vraća jači nego ikada, a krivac za to je izvesni "zabavljač", "šoumen" "talk-show star" i šta ja znam šta još Marko Živić. Pretpostavljam da ste imali to zadovoljstvo da pogledate par minuta njegovog showa (više od toga garantovano ostavlja trajne posledice). Još jedna u seriji FOX-ovih užasnih emisija kroz koje pokušavaju da američki pojam zabave prenesu na plodno srpsko tle. Ok, Džej Leno i Konan O Brajan jesu velike zvezde preko bare ali oni ljudi imaju izvesne prednosti u odnosu na našeg Markonija: maheri su, duhoviti su, imaju iza sebe velike ekipe scenarista koje im pišu fazone i, takođe vrlo bitno, Amerika je zemlja velika i globalno značajna, većinu njihovih gostiju ja prepoznajem što nije slučaj sa mnogim Markovim. MŽ je očito bačen u arenu sam samcijat, ok ima onu plastificiranu Kseniju kao odmoćnika (nije viđen neduhovitiji tandem na TV-u...osim možda ono dvoje što vode jutarnji program na TVB92), pritom je pomalo i džiber, a pomalo i nije, hteo bi da ga gleda 2 miliona ljudi, a da ga drugari sutra ne zajebavaju. Stajling mu je katastrofalan, nije naučen da otkopča sako kada sedne niti mu je neko rekao da zalizanu kosu fura još samo Peđa Mijatović, a njemu se na poziciji na kojoj je to može. Gosti, znani i neznani se grčevito bore da izguraju tu neprijatnost sa kiselim smeškom na licu prisećajući se sa setom kako je to u stara dobra vremena kod Minimaxa bilo bolje, malo Džej, malo Big Lale, malo Božen turbo šlank i proguraš kroz emisiju. Ovde se svaka Ksenijina numera dočeka sa uzdahom olakšanja pošto je svima neprijatno, a najviše nama koji to čudo gledamo, makar i na par minuta.

Mada, kada sam prosurfovao nekim domaćim forumima doživeo sam šok (ali ne onaj iz predstave onog nesrećnika), preko 70% učesnika je oduševljeno Markom i njegovom "opuštenom" emisijom...možda je to pojam zabave koji mi nešto stariji i edukovani na Monti Pajtonu, Top listi nadrealista i Alanu Fordu ne možemo da shvatimo, zabava u kojoj se smeješ nečijim forama jer tako treba (poznat je, na TV-u je, ima besna kola, može da te prebije...). Moja generacija se uglavnom smejala onima kojima se nije smelo smejati, a ignorisala je "smešne" likove.

Kad beše ima onaj Timofejev, nije on bio baš tako loš...

20 коментара:

Goran Miletic је рекао...

Ma kakvi Timofejev... meni je on u istoj grupi

Magrit је рекао...

Ovaj... ja ne gledam TV :)
Cak i kad provrtim kanale jednom u nedelju dana, da vidim ima li neka emisija o zivotinjama, i naletim na tu emisiju na FOXu, zabezeknem se i odmah prebacim, jer mu je faca jako iritantna, a ton nepodnosljiv. Steta sto su televizori postali tako jeftini, a i TV program.

Анониман је рекао...

Marko Zivic je fenomenalan. Momak radi uzivo emisiju, i radi je SVAKI DAN. Nije dziber, pristojan je, pozitivan, prirodno duhovit i nema nikakve veze sa slikama koje kacis i secanjima koja navodis. Ubedljivo najbolji voditelj-zabavljac u ovom delu sveta.
Svaka mu cast. Cista pozitiva bez seljacenja.

Ivan Bevc је рекао...

Šta reći? To što je radi svaki dan ne mogu da mu uzmem kao olakšavajuću okolnost, sam je na to pristao. Mada, mislim da bi i da je radi jednom mesečno to opet bilo strašno.

Ali vidiš, ima kome se obraća i super je da je tako.
I koji je to ovaj deo sveta? Novi Beograd, Beograd, Srbija...ili šire?

Magrit, u pravu si, na TV (kao i na cigarete i alkohol) bi trebalo udariti porez od 1000% posto pa ko voli nek izvoli.

Анониман је рекао...

Sedi i odgledaj emisiju, onda pogledaj Lenoa i O'Brajena a onda pogledaj njihove nemacke, i druge evropske varijante, i shvatices da je deo sveta na koji se misli ogroman.
Zivic je jako kvalitetan zivi izvodjac, prirodnog smisla za humor, nije seljak, i veoma je talentovan u mnogim stvarima. U USA bi sigurno bio zvezda, a verujem da ce i na ovim prostorima. Nije bilo boljeg.

Magrit је рекао...

Nije bilo boljeg ? Postujem tvoje misljenje i to da ti se ova emisija dopada. Ali nemoj generalizovati. Pomenimo samo emisiju "Kljuc" i Natašu Miljković, ona je jedno 100 puta bolja od navedenog gospodina. Po mom misljenju. Po tvom - tvoja stvar.

Ivan Bevc је рекао...

Vidi druže, ja poštujem tvoje pravo da ti se to sviđa, meni je užasan. Gledao sam Lenoa i Brajana, daleko od toga da se krivim od smeha na svaku foru, dosta toga ipak ne mogu da skapiram jer je relativno lokalnog karaktera, ali je zabavno i ima smisla. Meni Markov šou predstavlja teško mučenje, priznajem da nikada nisam uspeo da odgledam ceo, mada sam iz delova video sve više puta sve nadajući se da ću imati sreće i shvatiti zašto čovek ima prime time ali mi nije uspelo.

Jel ima neko rezultate gledanosti? Zanima me čovekov rejting.

nkl. је рекао...

ćao! ja sam đura a ovo su đurine kućne čarolije. :D

neprevaziđeno!!! čak sam ga jedno vreme dok je trajalo imitirao. e, taj tip što se pojavljuje na fox-u znam da je pop-ularan, barem onako primećujem to. moja šveca ga je jednom gledala i počela očima da koluta. jednom samo bacio oko i nisam se preteranoo trudio da nastavim kao da gledam. čini mi se da priča 100 na sat, a to ume da iritira.

dameski је рекао...

evo sad sedim i pokusavam da se nateram da ponovo gledam, iliti posvetim 5m inuta svog zivota na MZ show.....izvinite ali ne mogu...


ne znam da li me vise iritira glas, ili ponasanje, ili svaka izgovorena rec, ili......

da se vratim seriji Otvorena vrata, jeste da se po stoti put reprizira ali je neprevazidjena

popkitchen је рекао...

Nista gluplje od prenosenja vec oprobang recepta na domache nepripremljeno tlo, jer se tako "radi u svetu", pa mora da ce da upali i kod nas.

I onda dobijesh srpsku Opru Natashu Miljkovic, koju vise od suza male srpchadi sa Kosovo zanima stanje njene frizure, posto vishe posvechuje vremena mlataranju rukama i nameshtanju kose nego smisljanju pitanja.

MZ je genijalna ideja nekoga ko je gledao bilo koji americki late night show sa sve prepucavanjem sa vodjom orkestra. Bedna kopija, potpuno neosmisljena.

Conan o'Brien je poceo kao jedan od scenarista Simpsonovih - toliko o humoru, a studirao je na Harwardu - toliko od intelektu. Rezultat je samonipodastavajuchi, britki, ironicni humor.

Ivan Bevc је рекао...

Ali naši ljudi imaju lošu osobinu da misle da sve umeju i mogu. Jel možeš da radiš 5 puta nedeljno talk show? Mogu, ništa lakše, ako mogu glupi Amerikanci mogu i ja.

E sad to da je komedija mnogo ozbiljna stvar znao je još Billy Wilder.

Srbi misle da se sve može iskopirati spolja, ne razmišljaju šta stoji iza nekog uspeha. Setite se kada je Delta pokrenula Tempo, prvih nekoliko meseci su rafovi bili poluprazni, videli ljudi Metro i mislili lako je to. Tek kada su počeli da kupuju know how prepišali su Nemce, dakle prvo moraš da vidiš kako nešto funkcioniše, a ne samo da slikaš rafove i da napraviš da nešto liči. Kada producenti Markovog šou programa shvate da za uspešnu prodavnicu moraju da obezbede veliki magacin, logistiku i ljude možda to i zaliči na nešto.

Анониман је рекао...

Osnovno je da se shvati da sou JESTE popularan i uspesan, i da je za kratko vreme postigao neverovatnu gledanost. A nije seljacenje, nije grand produkcija, vec zivi nastup jednog potpuno nepoznatog ali hrabrog i talentovanog mladog coveka.
I ubedjen sam da iza toga stoji veliki know how (zar je neophodno bacati se inostranim izrazima?). A talenat je raskosan i nesumnjiv. Covek maestralno peva i plese, duhovit je, pre svega witty (evo jos jedne koju znam) i dobro razmislja.

Aleksandar Maćašev је рекао...

Cek, secam se nekog tipa gde sam sa jos nekim ljudima primetio da sedi prilicno raskrecen... mislim da je bilo na FOXu. Vristali smo od smeha gledajuci "beefcake" nastup. Ne secam se da se show ista izdvajao od ostatka. jel' to taj?

Kada smo kod falusnih fiksacija: neko mi je ispricao kada je Timofejev pocinjao da radi svoj TV talk show stalno su mu skretali paznju da se ne hvata za kitu. "Ne diraj se, nisi vise na radiju".

Talk show nije bas moja omiljena TV zabava. Ameri su to prilicno usavrsili (izmislili?). Od svih raznih Lettermana, Lenoa, Stewarta (on nije los) i Briana, jedno vreme mi je bio zanimljiv Bill Maher na HBOu. Ali sve je to nekako preglasno (bukvalno) za mene. Sto skapirate kada neko od njih dovede britanskog gosta. Super je bio Christopher Hitchens kod Bill Mahera pre jedno godinu dana. Mnogo pre njegovog pokazivanja srednjeg prsta publici da bi Maheru dokazao na sta se masa lozi. Sto se nedavno desilo, ako se ne varam.

U tome i jeste caka. Na sta se masa lozi?
Razne Natase Miljkovic i Olivere Kovacevic su zgodne zene (sa izuzetkom Olje Beckovic koja uvek izgleda sjebano). Kapiram sta je tu ljudima zanimljivo. Ali razne veoma ozbiljne teme se tretiraju neozbiljno, sto moze biti opasno. Sto jednom i rece Milutin Petrovic, na jednom talk show-u.

Da ne potezem opet obavezu/odgovornost raznih komunikatora kako i sta komuniciraju.

Анониман је рекао...

Pošto već pričamo o humorističkim tok šou programima, iskoristiću ovu priliku da podelim sa vama dva dela jednog odličnog, vrlo informativnog i zabavnog intervjua iz jednog takvog programa: 1. deo i 2. deo. Evo i jednog lepog intervjua kod Dejvida Letermana. Obojica imaju divnu gošću, primetićete. :)

Анониман је рекао...

Ne znam stvarno kome je MZ zabavan i duhovit. A primetio sam da ko god ga brani prica kako je on super decko, dobar i fin. Kakve to veze ima sa bilo cim?! Pa necu da udajem cerku za njega pa da brinem da li je dobar i fin. A opet cuo sam da navodno ima 10 scenarista koji rade show, ako je to tacno - onda rade mnogo los posao. U svakom slucaju Conan rula!

Анониман је рекао...

Ne diraj u Tempo :) kod tebe na svadbi sam skoro istim recima pricao sa (o)vukom, pa ko gleda onog lika zivica kad je apsolutno nezanimljiv, na sta mi je odgovorio da mu je gledanost sjajna i da se masa ljudi nacrta ispred tv u prime time!! Malko sam bio u soku, gricnuo koju piticu, a kasnije krenuse bube pa zaboravih na sve.

Анониман је рекао...

Hej mozda je nick Presidente ustvari mr. Zivic :) To bi mu do sada bila najjaca fora!

Ivan Bevc је рекао...

Ne znam kakav mu je rejting, to uostalom malo znači u ovoj zemlji u kojoj sve Grandovo i Emotionovo dominira top listama. Najviše me kod čoveka nervira što valjda džiberske fore i što izgleda kao vlasnik poker aparata iz Priboja.

Ako mu stvarno piše 10 ljudi onda je to tek strašno, 10 plata se daje za ono.

Анониман је рекао...

Drugari, na svu srecu FOX i ADRENALIN su raskinuli saradnju , te se emisija UKIDA!!!
naravno, zbog ogromne gledanosti

pozdrav
DB (ovo su inicijali) nouz

Ivan Bevc је рекао...

Opa, evo novih momenata. Sad mi nesto dodje zao sto sam ga kritikovao, ispade laka meta.