петак, 28. септембар 2007.

NENAD BOGDANOVIĆ R.I.P.

A želeo sam da današnji tekst bude o lepoj atmosferi na otvaranju Salona stripa u skc-u, o guzvi koju je napravilo oko 800 strip fanova, o tome kako je lepo na jednom mestu videti izdavače, zaljubljenike i sjajne autore (Janjetov, Gajić), legendu koju nismo videli godinama Igora Kordeja... večeras je program odličan, nemojte propustiti predstavljanje Kordeja i Higinsa...

Ali, centralni događaj je smrt gradonačelnika Beograda Nenada Bogdanovića. Nije ga bilo u javnosti već dosta dugo, znao sam da je ozbiljno bolestan ali sam se, naivno verovatno, nadao da će se izvući. Najbolji nekako uvek odlaze prvi, a jedan od najvrednijih i najenergičnijih ljudi na ovdašnjoj političkoj sceni otišao je u 54. godini. Pogrešno je pamtiti ga kao "čoveka koji je pobedio Vučića", prvo zato što dotična radikalska suklata ne zaslužuje da bude ni u istoj rečenici sa Nenadom, a drugo, zato što je ta pobeda, na veliku sramotu "Beograđana" bila prilično tesna, a ja stvarno ne znam šta je u glavi ljudi koji veruju da je Vučić bolji od Bogdanovića...

Iako u Beogradu ima još mnogo toga da se uradi, iako ima dosta stvari koje mi se ne dopadaju, fakat je da je za poslednjih 7 godina postignuto mnogo, a veliki deo zasluga pripada Nenadu Bogdanoviću. Osim toga, gradska vlast, da ne zaboravimo, ne pripada samo DS-u već je delimično u rukama DSS-a i G17 tako da su i oni zaslužni, a činjenica da svo vreme nema vidljivih trzavica, skandala i prepucavanja treba da služi za primer onoj "višoj" vlasti koja često deluje daleko nekompetentnije od mnogih lokalnih u Srbiji.

Mada to ne pokazuje, nadam se da DS ipak razmišlja o Bogdanovićevom nasledniku. Sa jedne strane se vatreno bore da izbori budu održani na vreme, a sa druge ne čine ništa da promovišu novog lidera za Beograd. Tim je ono što je važno, ali svaki tim mora da ima sposobnog i popularnog čoveka na čelu, čoveka koji vuče, otvara vrata i daje lični primer. Takav je bio Nenad Bogdanović, slava mu i hvala.

2 коментара:

Анониман је рекао...

o mrtvima sve najbolje.

nkl. је рекао...

ja sam ga mnogo gotivio. i baš mi je teško palo. znao sam da je bio bolestan. on mi je bio neverovatno simpa :) i jedna od retkih ljudi sa scene koje sam hteo da upoznam lično. tu ubrajam i gorana markovića. sviđalo mi se njegovo ponašanje u javnosti. uvek je bio smiren i staložen i prijatan. kada se on pojavi na tv-u zastanem i slušam ga, ne zato što ću čuti nešto pametno, zapravo mnogo mi je bio simpatičan i drag iako ga nisam nikad upoznao.