среда, 5. септембар 2007.

OŽIČIMO SE

Magazin za koji mirne duše mogu da kažem da predstavlja vrh aktuelne svetske magazinske produkcije i medij koji ima savršeno isprofilisan stil i koji već godinama ide ispred svog vremena je Wired. Okrenuti budućnosti u svakom smislu, moderno dizajnirani i prelomljeni, autori Wireda su pomerili granice publishinga i dokazali da časopis može biti orijentisan ka oba pola i da parfemi, garderoba, stajling, lajfstajl i ostali "imperativi" nisu obavezan sastojak za stvaranje magazina.

Njihov web site www.wired.com je sjajno mesto, kako za čitanje delova magazina tako i za praćenje dnevnih članaka i tema.

Poznati hrvatski bloger i kompjuterski znalac Boris Ličina (www.borja.org) je pokrenuo nešto što bi se moglo nazvati hrvatskim Wiredom, magazin PlanB, pilot broj je izašao letos, nažalost nisam uspeo da dođem do njega, broj 1 bi trebao da osvane uskoro i nadamo se da će jedan mali deo tiraža završiti i ovde, u mrskom Bizantu :)

Beše u Srbiji svojevremeno jedan pokušaj, magazin se zvao Žica (kako originalno) ali propade relativno brzo. Želimo Borisu puno sreće i da mu PlanB uspe.

4 коментара:

Анониман је рекао...

...časopis može biti orijentisan ka oba pola i da parfemi, garderoba, stajling, lajfstajl i ostali "imperativi" nisu obavezan sastojak za stvaranje magazina.
Nema magazina bez ovih "sastojaka", bio sam urednik jednog takvog i redovno mi stiže Wired već par godina i ako se malo bolje pogleda - ima svih ovih navedenih sastojaka, a orijentisan je prvenstveno na muški pol. MAgazin profilišu čitaoci, ili tačnije rečeno oglašivači.

Sećam se Žice, čak imam par brojeva. Lep pokušaj, ali sa puno manjkavosti.

Ivan Bevc је рекао...

Zdravo Gorane, dobrodosao :)

Mozda se nisam dobro izrazio, ima toga, naravno, ali nisu dominantni...a i kada je tekst o napr. automobilima to je ipak drugacije nego u drugim magazinima.

Muskarci generalno jesu vecina, nemoguce je imati magazin sa 50:50 ali mislim da je polno ipak ravnpravniji nego Cosmo ili GQ.

Blog ti je odican.

Анониман је рекао...

a i kada je tekst o napr. automobilima to je ipak drugacije nego u drugim magazinima.

Jasno, niko tako zanimljivo ne može da piše pa čak i najordinarnijim stvarima, a što se tiče reklama, ako se pogleda struktura 95% su (možda i više) su usmerene na muškarce. Ali ni to nije problem, i dalje ima više onih "ženskih" magazina ;)

Ivan Bevc је рекао...

Nekada mi je zao pametnih zena, retko koji magazin ih tretira, 99% magazina za njih su teska budalastina. Ispada da zene ne zanima popularna kultura... Details i Esquire (da spomenem moja dva fancy favorita) mnogo vise paznje posvecuju tome.

Jel ti slucajno dopao ruku ovaj Borjin PlanB?