петак, 9. новембар 2007.

SVETI PETAK

Dan kome se najviše radujete osvanuo je sunčan. Nemojte da vas to zavara, već popodne nam sledi "osveženje" u vidu kiše i zahlađenja. Ugrabite priliku ako se ukaže i zbrišite sa posla dok je još sunčano, makar na 15 minuta. Prošetajte, sedite na klupu, zidić...žmirkajte jer je šteta da se niski, kosi zraci sunca propuste kroz filter neće vam ništa faliti. I obratite pažnju na senke, potpuno su lude ovih dana, dugačke su i nekako neobično postavljene. Ili ja to tripujem?

Zadubljeni u kompjutere, ekrane, štampane reči i slike, zatvoreni u kancelarije, radne prostore, kuće i stanove, propuštamo promene u prirodi, prošli vikend drvo u mom dvorištu je izgledalo nestvarno lepo, lišće još nije bilo opalo, izgledalo je kao velika crvena kruna. Sinoć sam utrčavajući u kuću opazio da je drvo skroz golo i da pored stabla stoji brdo lišća. Jesen prelazi u zimu, a mi imamo "pametnija posla".

Evo nečeg zabavnog za čitanje i razmišljanje dok bude padala kiša. Naš omiljeni online magazin Avclub je napravio listu najboljih knjiga koje prosto vape da budu ekranizovane. Ima tu nama znanih i neznanih knjiga, obratite pažnju na The Road Cormaca McCarthyja jer ćete za mesec dana imati priliku da je čitate na srpskom. Imate li vi neke literarne favorite koje bi voleli da vidite ekranizovane?

http://www.avclub.com/content/feature/if_you_film_it_133_21_good

10 коментара:

Анониман је рекао...

Ja bih pre svega voleo da vidim ekranizovane neke stare klasike, uz pomoc kojih smo upoznavali ili se zaljubljivali u knjizevnost. Heseov "Demijan" koji je bio kultna knjiga mog srednjoskolskog doba, i kultna knjiga mladih generacija mnogih razdoblja, spada recimo u tu kategoriju. Ili recimo Kamijevog "Stranca" sa kojim smo se svi, u napadima buntovnistva, vezbali u egzistencijalnom nihilizmu. Voleo bih recimo da vidim "Karamazove" ili "Idiota", mada nam Kusturica obecava kako ce jednom ekranizovati Dostojevskog jer mu je to zivotni san, ali do toga nikako da dodje. Gledao sam Kurosavinog "Idiota" iz '51. ali me bas nesto nije dojmio.

A od novijih pisaca, pa sta ja znam: Ostera, Barnsa, Marijasa, Sulca, Imrea Kertesa... Voleo bih da vidim kako bi na ekranu ispala Basarina "Fama o biciklistima".

Ko zna, mozda ne treba ulagati prevelike nade u ekranizovanje knjiga, jer se vecina takvih poduhvata pokazala neuspesnim. Knjiga je knjiga

Magrit је рекао...

"petak izuzetak"
"petak zanovetak"
... pa birajte sami.

Jasta, imas pravo. Bas sam otisla do prodavnice, malo da zamijenim ekran plavim nebom.

A knjige da gledam u bioskopu ili TVu ne volim bas. Mada sam prijatno iznenadjena sa "Stardust".

Анониман је рекао...

ostera i murakamija, klasika. ostera bih volela da rezira on sam, a murakamija...ne znam, mozda neki od reditelja onih japanskih horora.

Анониман је рекао...

Ista stvar se pre neki dan desila i sa drvetom ispred moje kuće. Tako, dižem ujutru roletnu na prozoru i umesto krošnje jasno vidim zgradu preko puta, koja se još sinoć jedva nazirala. Sve (bukvalno) lišće opalo za jednu noć i to samo na tom drvetu. Druge dve lipe, jedna levo, jedna desno, inače vršnjakinje ogoljenoj, još uvek stoje pune lišća. Čudno.

Jedino što kod jeseni volim su boje. Avaj, još malo pa i njih nestalo – biće opet sivo sve.

I meni je Oster pao na pamet.

Ivan Bevc је рекао...

Hehehe, izgleda da smo svi ovde fanovi Geopoetikinih izdanja.

Baloo, u pravu si, jesen je lepa samo u zuto-crvenom parku i na pijaci. I kada si pesnik tinejdzer u dugom crnom kaputu koji se przi na Lorku, Miljkovica i Jesenjina.

Aleksandar Maćašev је рекао...

Jesen ne bih da komentarisem jer cu si pucati u lice.

Nego, ekranizacija knjiga:

"Jesen u Pekingu" - Boris Vian
Voleo bih da se neko poduhvati nadrealnosti Borisa Viana... znam da nece biti isto, ali nema veze

"Besnilo" - Borislav Pekic
Ova knjiga naprosto vapi da bude ekranizovana... u visokobudzetni triler :)

"Ubik" - Philip K Dick
Vidim ima ga na AV listi. To bih stvarno voleo da vidim. I "Tri Stigmate Palmera Eldrica" takodje. I sve od Dicka.

"Anno Dracula" - Kim Newman
(+ 3 nastavka)
Jos jedna mnogo filmicna knjiga. Distopijska vampirska istorija.

"Lullaby" - Chuck Palahniuk
Pored Fight Cluba CP zasluzuje jos ekranizacija.

"Raw Shark Texts" - Steven Hall
"Memento"-like ali sa mnogo vise akcije i nadrealnosti.

"Dead Europe" - Christos Tsiolkas
Divan itinerer kroz kloaku Evrope.

ima toga jos mnoooogoooooo

Ivan Bevc је рекао...

Super izbor Aleksandre. Kad smo kod neprevazidjenog Dicka onda je moj favorit Tecite suze moje rece policajac. Vrhunska paranoja!

Voleo bih da vidim i Hiperion i Pad Hiperiona ...recimo kao cetvorodelni megabudzetni spektakl u reziji Pitera Jacksona, covek mora da uradi jedan svemirski ep nakon LOTR-a.

Bag of Bones - Stephen King
Osmi povjerenik - Renato Baretic
Jadna stvorenja - Alasdir Grej (Kronenberg)

Aleksandar Maćašev је рекао...

Simmonsa nisam citao... samo "Children of the night" i "Song of Kali".
Ali recimo Klarkova Rama (sve 4 knjige)... to bi bio spektakl.

Ne znam na sta je ispao Mathesonov "I am legend". A i Dickove ekranizacije, ako izuzmemo Blade Runnera su sve neke nikakve (Screamers, Total recall, Impostor, Minority report, Scanner Darkly... Paycheck nisam gledao). Sve po nekim pricama i bez onog dubokog, mracnog paranoidnog ludila i nevidjenih obrta.
Boze, setio sam se domaceg izdanja Ubika (Kentaur, recimo) gde je izdavac na zadnjoj korici napisao najstrasniji spoiler. Hteo sam da spalim i knjigu i izdavaca (Zivkovic?).

Bio bi super i Strah i Njegov sluga od M Novakovic.

Milena је рекао...

Ja bih volela da vidim ekranizovanu Egziperijevu Tvrdjavu.

Inace, kod mene je daleko od suncanog, odnosno ovde (Cirih) je danas pao prvi sneg i ja sam odmah izjurila napolje ali se jos brze vratila u stan posto je duvao nevidjen vetar!

Анониман је рекао...

Besnilo svakako! To se slazem s Aleksandrom.
Al recimo jos par.
Bog malih stvari.
Potpuno nadrealno. I svasta nesto. Reziju. Pojma nemam ko bi tu epiku i nadrealnost mogao da iznese.

Papagajeva teorema.
Ispalo bi vrhunskog trilera.

A sad krajnje sentimentalno. Basta sljezove boje. I bila bih bas zadovoljna :))