среда, 19. децембар 2007.

BARBELO, O PSIMA I DECI

Nisam siguran da sam kompetentan da ocenjujem pozorišne predstave, do pre neku godinu nisam čak ni voleo da idem u pozorište ali sam nekako, sa godinama, počeo da ga razume(va)m, da shvatam šta mi se dopada, a šta ne, da koliko-toliko uspevam da razlučim dobro od lošeg.

Nova predstava Biljane Srbljanović mi se nije dopala...gledao sam je sinoć u JDP-u i bilo je to najdužih pozorišnih 90 minuta posle katastrofalnog komada Dejana Dukovskog "Druga strana"... Biljanine komade, inače, volim, "Amerika, drugi deo" mi je bila odlična, Skakavci skoro pa odlični, sem Mijačeve statične režije koja ipak nije uspela da ubije snagu teksta i nadahnuće glumaca.

Kod Barbela su problemi višestruki...pokušaj da se ode u apstrakciju završio se nemuštom i nekomunikativnom predstavom...malo teatra apsurda, malo "in your face" modernih tendencija, malo Tima Bartona...i čitav niz epizoda, previše labavo povezanih da bi činili čvrstu celinu. Glumci su dali solidan doprinos, mada su neke od uloga bile prilično nezahvalne, Jelena Đokić vrlo solidna, Glogovčeva epizoda takođe, Mirjana Karanović se borila sa likom kučkarke povremeno mu dajući smisao...ali manjak teksta je režiser (ponovo) Mijač razvukao na sat i po i ovaj put, uspeo da dokrajči dramu koja je imala dobru ideju, par svetlih trenutaka ali je na kraju ispala prilično loša.

Preispitivao sam se tokom predstave da li možda nešto nije u redu sa mnom...moguće je da ja ne razumem predstavu, možda je svo to zevanje koje me napalo posledica umora...međutim, mlak aplauz prepunog JDP-a i svega par naklona glumačkog ansambla značio je da je moj utisak podelio ostatak publike, komentari u foajeu su to i potvrdili.

Jako poštujem Biljanu i žao mi je što Barbelo nije dobra predstava i što će verovatno brzo nestati sa repertoara...žao mi je i što će njeni dežurni mrzitelji likovati zbog ovoga...uopšte, tužno je to što ovde politika određuje i ukus pa mnogi ni mrtvi ne bi priznali da je neko sa kim se politički ne slažu napisao, naslikao, snimio, odglumio, dakle uradio nešto dobro. Ali to nije razlog da mi "svoje" branimo po svaku cenu. Niti su oni sa "naše" strane uvek u pravu niti je sve što urade uvek dobro...najčešće jeste, zato se uglavnom i slažemo i delimo mnoge poglede i stavove, ali nekada jednostavno omanu i to je sasvim normalno.

6 коментара:

Stefan је рекао...

Molio bih za razjasnjenje ove poslednje recenice - "najcesce jesu u pravu - zato se slazemo"
Zar ne primjecujes da pridajuci sebi ulogu skoro pa nepogresivog sudije unizavas analiticnost i racionalnost u tvom rasudjivanju i tvojim tekstovima.
Ne znam zasto bi iko mislio da su njegovi pogledi najbolji moguci?
Al da, kad neko ko dijeli nase poglede grijesi, te da mi ne trebamo da klimamo glavom samo zato sto nam je istomisljenik je sasvim u redu. Moguce je da nisam dobro shvatio drugio dio poslednjeg pasusa pa zato pitam za razjasnjenje

Ivan Bevc је рекао...

Mislim da ni ja tebe ne razumem najbolje...naime, smatram da svako ko drzi do sebe drzi i do svog misljenja...ili barem utiska...na kraju krajeva nema niceg loseg u tome ako mislis da si u pravu, narocito ako imas argumente :)
A ljude posmatra i kroz to da li se sa njima slaze ili deli misljenje.

Ako sam analitican i racionalan onda imam pravo na svoje misljenje... u ovom konkretnom slucaju naveo sam Biljanu kao osobu sa kojom se cesto politicki slazem, a cenim i njene ranije drame...sto sve zajedno ne moze biti razlog da tvrdim da mi se dopalo ovo sto sam juce pogledao.

Cak joj moja naklonost mozda i odmaze jer imam stalno visoka ocekivanja.

Stefan је рекао...

Pa naravno da drzi do svog misljenja (inace, sta ce ti? :D )
Ali, za mene je u najmanju ruku ruzno kad neko istice svoje misljenje za ispravno, narocito kad to cini neki inteligentan covjek (posto bi on bio svjesniji koliko su stvari relativne i koliko je tesko biti potpuno ispravan u bilo cemu). Valjda sam navikao na medjusobno podrzavanje ljudi koji dijele istu ideologije iako se radilo o objektivno losim djelima. U svakom slucaju, shvati moj komentar dobronamjerno, moje je misljenje da svako treba zadrzati sto veci stepen kritickog misljenja jer jedino tako moze sebe unapredjivati - u protivnom ce ostati ucauren u jednoj jedinoj licnoj filozofiji, ideologiji, politickom stavu...

Ivan Bevc је рекао...

S, stalno zaboravljam da imam posla sa filozofom :)

Ne vidim neslaganje medju nama, mozda samo stvari zovemo drugacije...svako stoji iza onoga sto misli...a ja licno sam uvek imao problem sa ubedjivanjem u nesto, treba civilizovano izneti svoj stav (na koji uvek utice hiljadu faktora), saslusati drugu stranu i to je to...retko je neko nekome promenio misljenje, nazalost , cak i snazni argumenti cesto ne vrede.

Milena је рекао...

Ivane, ako imas vremena i volje, molim te baci link do mene ili napisi pricu: http://mirroredlines.blogspot.com/2007/12/art.html

Izvini ako smaram i hvala ti unapred.

doba_nevinosti је рекао...

Moraš da dođeš da gledaš moju novu predstavu, da se malo oporaviš... :)