Ne razumem zašto komunističke vlasti nisu iskoristile legendarne "petoljetke" i vremena udarničkog entuzijazma tokom 50tih i 60tih da izgrade metro u Beogradu. Večita fascinacija efikasnošću ovog prevoznog sredstva uvek se iznova javi prilikom posete nekom gradu koji ga ima...a zamislite imaju ga gotovo svi veći evropski gradovi koje sam posetio (svako ima što Srbine nemade). Ipak, pariski metro je do sada najimpozantnije iskustvo... čak 14 linija plus još nekoliko vozova koji se ukrštaju sa njima omogućavaju strašno brzo prebacivanje sa kraja na kraj grada. Intervali između pojavljivanja kompozicija su 4 do 5 minuta što u praksi najčešće znači da od kada stignete na stanicu čekate oko 2 minuta. Brojne oznake i mape pomažu da se brzo snađete i oko presedanja, gužve nisu prevelike, uglavnom ima i mesta za sedenje...jednom rečju milina, a to je reč koja kod nas retko ima veze sa prevozom, tom traumatičnom aktivnošću na koju često odlazi dobar deo dana onih nesrećnika nastanjenih u pasivnim i retkim mostovima sa gradom povezanim naseljima. Karta za metro košta 1,5 evro i vredi dok ste "dole", dakle možete se vozikati, presedati, preći desetine kilometara za taj novac. Daleko isplativije su one karte koje pokrivaju duže periode, mi smo kupili nedeljne, jedna košta 16,5 evra i vredi svaki cent.
Ni estetski stanice nisu nezanimljive...naravno, one bliže poznatim atrakcijama su lepše, one na kojima se ukrštaju brojne linije su veće...no većina ima svoj vizuelni pečat i fazon.
Koliko bi Beogradu jedan, čak i mnogo manji metro značio teško je opisati, 5 do 6 linija koja bi povezale centar sa Novim Beogradom, Zemunom, Sremčicom, Cerakom, Mirjevom, Medaković naseljem, Cvetkovom pijacom, Bežanijom, Kumodražom....i uz par presedanja sve te naseobine međusobno vratio bi zaposlenima i studentima osmeh na lica i uštedele im desetine časova mesečno...
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
- Create your own travel map or travel blog
- Visit TripAdvisor.com
4 коментара:
moj je utisak, ali mislim i da je to negde dokumentovano, da je najbolji metro u Moskvi. Oni su stvarno iskoristili tu radnu snagu. Ne chudi te da na izlasku iz metroa imash plafone na kojima su nacrtani radnici koji dizu pobednicki ruku ka nebu na kome ... lete rakete.
E...da. Nema veze što mi nemamo ono što eto drugi gradovi imaju od II svetskog rata. Nek smo mi nekada jeli viljuškom!!!!
To je taj "nekontruktivni" stav, koji će ovo podneblje vratiti ponovo na jahanje konja.
Ili sam ja jezivi pesimista.
Ni Cirih nema metro, ali to nije tesko razumeti posto je grad mali u odnosu na ostale svetske metropole. Mislim da od cele Svajcarske jedino Lozana ima metro. Neka me neko ispravi ako gresim...
Mene su ovde odusevili vozovi. Ne samo da su izuzetno udobni, nego vecina njih ima ogromna stakla, pa se lepo u toku putovanja mogu posmatrati pejsazi. Zovu ih Panorama Vozovi. Ime govori samo za sebe.
Ne mogu se pohvaliti ni cenom gradskog saobracaja zato sto su karte skupe u odnosu na druge evropske gradove. Najisplativije je kupiti mesecnu kartu. Obicna karta vazi 24h, sto nije lose.
Nemam pojma za ostale velike gradove, ali metro u moskvi je savrsen: cist, brz, ide na svaki minut do dva, uzasno je lepo organizovan i veoma je lak za koriscenje. meros tanice su prelepe...cak i ove nove. oko 5 evra kosta 10 voznji koje imas pravo da iskoristis u roku od mesec dana. neam pojma jel skupo ali vredi svaku paru, pogotovo sto malko dalje zivim od centra.
beogradu kao i srbiji bi sto sta trebalo, ali definitivno bi metro bio resenje za goleme probleme u saobracaju...beograd se davi u guzvama
Постави коментар