петак, 31. август 2007.

TOO MUCH INFORMATION

Ubiše informacijama, sa svih strana primamo reklamne poruke, vesti, sms-ove, e-mailove, poruke na chatovima, forumima, blogovima, obaveštenja sa radio stanica, servira nam se šta da jedemo, pijemo, čime da se ubrišemo, kako da se oblačimo, šta da mislimo, za koga da glasamo... negde sam pročitao da čovek 21. veka (čak i u Srbiji) za jedan dan mora da obradi više informacija nego čovek 19. veka (valjda i u Srbiji) za celu godinu. Pitam se da li nam ovo menja genetski kod, da li se nove generacije rađaju sa većim "hardom" i već unapred uskladištenim informacijama, čisto da ne gube vreme?

Generacija kojoj pripadam je imala tu sreću da uhvati dobar deo te revolucije i isprati neverovatnu promenu načina na koji živimo i komuniciramo. Odrastao uz dva TV kanala, nekoliko radijskih (slušate sada Studio B....telex 202....Karavan!...slušate milioniti dragstor ozbiljne muzike...Diskomer Studia B...) i u svetu bez pravih tabloida bio sam prinuđen da usvojim novotarije koje su mi menjale život, ali ga i kontaminirale brdima nepotrebnih sadržaja, o invaziji reklama da ne pričam. Izgleda da svi vremenom razvijamo neke filtere koji zaustavljaju informacione spamove i višak (često u nedogled) ponavljanih informacija.
Današnja deca odmah ugledaju svet u kome mobilni telefoni, kompjuteri, internet i bezbroj TV kanala kao da postoje oduvek. Odmah mu se adaptiraju i ne znaju za drugo.
Koliko je to dobro o tome se može razgovarati, čini mi se da smo mi više vremena provodili igrajući se napolju, jurcajući, a ne kao ovi buljeći u ekran(e)...ali i mi smo verovatno bili metiljavci u odnosu na one pre nas koji nisu ni imali TV ili radio, dakle svako vreme je drugačije.

Uf, ponese me tema, zašto ovo uopšte pišem? Zato što pokušavam da suzim broj sajtova koje posećujem na netu, gomila ne nudi ništa novo ili recikliraju jedni druge i tražeći zanimljive lokacije stigao sam do online magazina www.avclub.com.
Za ovako nešto bih plaćao da ga čitam, a besplatno je, intervji sa stvarno zanimljivim stvaraocima (Vilijem Gibson, Frenk Oz, Žuli Delpi, Džos Vedon, Verner Hercog...), zanimljive teme i tekstovi (najnoviji je o filmu Gluvarenje), prikazi filmova i muzičkih izdanja...

Eto, ja podelih nešto sa vama, a vi sad budite ljudi pa uzvratite, dajte neko svoje omiljeno mesto na mreži sa koga crpite informacije i sveže ideje. Tuđe nećemo svoje nedamo je parola koja ovde ne važi.

5 коментара:

Анониман је рекао...

Hvala za tekst, sjajan je, kao i uvek!

U poslednje vreme uspela sam da suzim krug, i informacije i sveže ideje nalazim na nekoliko omiljenih mesta: kad hocu da zivim u stvarnosti, tu je ovaj blog, a kad hocu da pobegnem odavde - BBC gardening, http://seakayakphoto.blogspot.com/ ili prosto guglujem slicice sa mirnim i opustajucim mestima za odmor. Ostalo tu i tamo rekreativno posecujem (po navici).

Da, i uzasno me nervira kad roditelji, a jos vise bake dece od dve-tri godine pocnu da me maltretiraju time sta sve njihovo pametno cedo zna da uradi: da ukljuci DVD, da igra igrice, da se javlja na mobilni telefon, da zna napamet sve epizode kojekakvih serija i sl. stupidarije. Ja onda uvek uzvratim kontrom: sto ne izvedete dete u parkic na ringispil ili klikere, skupljajte sisarke i pred spavanje mu citajte umesto da ga uspavljujete hitovima sa Pinka... Da je i moja generacija imala Internet i mobilni telefon cim se rodila, verovatno bismo i mi znali sve to, pa nismo valjda ni mi bili toliko glupi.

Анониман је рекао...

Jako je tesko odvojiti prednosti i mane koje donosi IT. Nekada se cekalo da ti devojka odgovori na pismo nedelju dana, da li ti i to nedostaje? :)
Naravno, i mobilni telefoni i internet su prepuni spama, ali ja sam odavno prestao da nasumice trazim dobre sajtove, vec se oslanjam na preporuke prijatelja. Dobre stvari uvek izbiju na povrsinu.
Ja pripadam toj generaciji koju ti zoves "novom", ne bas potpuno, ali meni je mobilni, internet, IM nesto sto su podrazumevana sredstva komunikacije i licno mislim da nose mnogo vise prednosti nego mana.

Pored svega, Gmail odlicno filtrira spam, jednim pozivom korisnickom servisu Telenora ili Telekoma nece vam vise stizati SMS spam, online radio je sasvim podnosljiv, a dobri sajtovi imaju jako pametno resene reklame koje se ne namecu posetiocima.

Jedino je TV izgubljen slucaj :)

Aleksandar Maćašev је рекао...

Napisase se ljudi na ovu temu vec podosta, ali tema ostaje vruca ;) Te Baudrillard (bog da mu dusu prosti), te Virilio... ali Marshall McLuhan ostaje i dalje najveci car iako je pisao u pre-internet pre-cell vreme. Obavezno stivo: "Medium is the massage": McLuhan i graficki dizajner Quentin Fiore su jos krajem sezdesetih objavili ovo kultno delo koje i dalje ne zastareva. Smesno je (ili nije slucajno?) kako je naslov greskom u stampi ispao "massage" umesto "message". Neprevazidjen spoj slike i reci. Skoro sam nabavio jedno svezije izdanje za koje je David Carson radio naslovnicu.

Toplo preporucujem www.newsvine.com. Ja ga obilazim svaki dan po nekoliko puta. Centrala na kojoj se skupljaju vesti sa neta. Ljudi "sade" vesti i linkove sa raznih strana, pisu sami, komentarisu itd. Jedna od onih web 2.0 online zajednica kojih ima kao pecuraka, ali je ova zaista kvalitetna. Odlicna pretraga po tagovima i kriterijumima, sve moze lako da se nadje, a diskusije su uglavnom razumne. Imate i mogucnost pokretanja svoje kolumne, pa sam poceo da pisem svasta.
check out na http://macasev.newsvine.com

Mana je sto je iskljucivo na engleskom i sto je publika uglavnom americka.

Stefan је рекао...

Hvala za ovaj link :)

Ivan Bevc је рекао...

Hvala na komentarima, a tebi Aleksandre na linku, vrlo je zanimljiv. Nadao sam se vecem broju ucesnika i predloga ali dobro sad... :(