недеља, 21. октобар 2007.

ŠTA SVE MOŽEŠ SUBOTOM U BEOGRADU, KADA SI, KAO, BOLJE....

Kao i svaki neodgovorni pojedinac (član neodgovorne bračne zajednice i stanovnik vrlo neodgovorne države) čim sam osetio da mi je malo bolje odlučio sam da izađem iz kuće. Subotnje prepodne posvetio sam novoj knjizi Filipa Davida "San o ljubavi i smrti", dvodelnoj tvorevini (Kratak roman o ljubavi i Kratak roman o umiranju). Nepunih 200 stranica koje se brzo i sa zadovoljstvom čitaju. Dobru recenziju ispisao je uvaženi kolega Vladimir Arsenić, na moju ćete morati da sačekate nešto više od mesec dana...tako je to kada pišete za mesečnik.

Poslepodne smo proveli van kuće, prvo u Domu sindikata gde smo morali da čekamo u redu za ulaznice (otkad to nisam doživeo), većina klinaca je čekala da kupi ulaznice za Stardust, mi za Neustrašivu. Iz nekog razloga (super)operater je film pustio koji minut ranije pa smo i mi i ostali koji su do 20h ulazili u salu smetali onima koji su već ušli, a i propustili smo uvodne scene...

Film solidan, lepo režiran (stari dobri Nil Džordan), uverljivo odglumljen (Džodi Foster, Terens Hauard) film koji ipak ne dobacuje dokle bi želeo, pada na sitnim detaljima i problematičnom kraju. Tema je nasilje, njegov uticaj na naše živote i način da se sa tim izađe na kraj. Glavna junakinja je odabrala osvetu, ono što je istina je da, ma koliko svi znali da ona nije u pravu i da to što radi nema opravdanje, ipak vrlo saosećamo sa njom i tiho i stidljivo uživamo kada rešeta nasilne idiote kojih je pun svaki veći (i manji) grad.

Za kraj dana skočili smo do SKC-a gde je u donjoj sali bio koncert dva nova benda, nastupili su Petrol i Repetitor. Još jedna potvrda da oni koji tvrde da je muzika nekada bila dobra, a da sada nema ničega što valja treba da malo izađu iz kuće, nabave snimke novih bendova i uvere se da je SCENA življa kao retko kad.
Petrol je nastupio prvi, trojka sastavljena od pevača koji je i gitarista, klavijaturistkinje i bubnjara je u prvom delu koncerta svirao nešto brže, njujorškom scenom inspirisane pesme (Sonic Youth kao glavna asocijacija) i to je bilo super. Nakon toga su malo skliznuli u psihodeliju koja je mene malo umorila, ali je kraj bio efektan, začinjen zvucima klavijatura koje kao da su sišle sa Joy Division albuma. Vrlo dobro i harizmatično. Website: http://www.myspace.com/petrolpetrol
Repetitor polako stvara ozbiljnu fan bazu, sinoć je u klubu nekih 200-300 gledalaca euforično reagovalo na svaku stvar, već se znaju tekstovi i sve polako podseća na početak jedne lepe velike rock priče. Oni to zaslužuju, bez sumnje, energija koja emituju sa scene, gruvanje i krici kroz koje poručuju u kakvom vremenu žive i koliko ih zabole za to ali i aura alter rock zvezda koja ih okružuje podsetili su me na osećanje koje sam imao kad god sam po prvi put čuo neki od svojih omiljenih bendova. Šteta što žive u Srbiji, potpisujem da bi se probili i na mnogo zahtevnijim tržištima....ali ko zna. Nek prvo osvoje Srbiju, a onda i bivšu Yu. Pobedom na festivalu u Puli dokazali su da su mladi bend bez premca na ovim prostorima.
Website: http://www.myspace.com/repetitor

6 коментара:

Анониман је рекао...

nećemo se složiti oko dometa repetitora. malo mi smeta cela euforija koja se pravi oko, realno, još uvek tankog benda. ako godinama (i svim što ide uz to) kao plus pripišemo bunt & bes, godine i manjak iskustva će biti i minus koji se za sada očitava u bolnom izostanku pesama. neverovatno mi je da ljudi koji su spremni da ih podignu u nebesa ne primećuju da ljudi prosto nemaju dobre pesme (osim fenomenalne `ja`). na stranu što ceo taj hajp čini zlu uslugu grupi, jer mi se čini da više zemlju ne dodiruju. da ne bude zabune, solidan je to potencijal, milena je spektakularna za bubnjevima, ali će sve mane koje potenciram biti tim uočljivije na albumu. živi bili, pa videli. prvi ću da se pospem katranom i perjem ako grešim.
petrol je bio skroz ok, i tu je bubnjar najbolji deo benda, mada su zaglavili negde oko daydream nation i ni makac.

vookashin је рекао...

Nisam cuo za bendove, na moju veliku zalost i stetu. Nadam se da su bolji od Kristine Kovac...

Ivan Bevc је рекао...

Nabavi kompilaciju Jutro će promeniti sve. Tu imaš na jednom mestu, pesme 16 novih bendova. Dobro za informisanje.

vookashin је рекао...

Hvala!

Анониман је рекао...

@sasa

Kao i svaki hype i hype oko Repetitora ce mnogima smetati zato sto je preteran. Jos u Srbiji gde se bilo koja vrsta uspeha skupo placa. Ali glupo je reci da Repetitor nema dobre pesme sem Ja. Ta pesma ne odskace uopste od ostalih po kvalitetu. Kladim se da su se potrudili da snime recimo 10x nedeljno, Pukotine ili jos par pesama koje znam ali im ne znam imena, da bi i ti tako mislio. Moze se reci da su oni sviracki dosta tanki ali da znaju da prave dobre pesme sa dobrim tekstovima to je sigurno.

Анониман је рекао...

@nebojša
nisam primetio da sam mišljenja koja se ne slažu s mojim unapred proglasio glupim. ne smeta mi bilo čiji uspeh, ponajmanje klinaca koji prangijaju gitare. ti i bevc smatrate da je repetitor ok, ja sam sumnjičav, dok me ne razuvere albumom. a držim do svoje naslušanosti, baš kao i vi, pretpostavljam.
uostalom, samo na `jutru` ima toliko bendova koji pišu Pesme (mothership orchestra, superstudio, nežni dalibor), da ne govorim o virvelu i autoparku, a tek o preziru, jarbolima...