недеља, 2. децембар 2007.

KREATIVNI ODMOR

Vikend mi je počeo kako se samo poželeti može, u petak popodne intervjuisao sam Enkija Bilala u Francuskom kulturnom centru, videćete intervju u emisiji Yellow cab, nadam se vec za sedam dana. Čak se pridružio i Goran Vejvoda pa je sve ispalo još bolje. Čekajući svoj red slušao sam devojke koje su ga pre mene intervjuisale...bilo je malo neprijatno, cura sa B92 nit je išta čitala, nit je išta gledala, ali je u eri interneta mogla da se obavesti o najosnovnijim stvarima. Ali nije, pa ga je zato pitala ima li njegov novi film Cinemonster ikakve veze sa njegovim prethodnim ostvarenjima. A ovo je u stvari kompilacija njegovih ranijih filmova...tja...no Enki je strpljivo odgovarao na razne gluposti...taman posla da je iko od novinara uopšte pročitao neki od stripova koji čine tetralogiju okončanu delom Četiri? koje je te večeri i predstavljano u FKC-u (izdavač Publika, Sarajevo). Razgovarali smo 10tak minuta, lepo iskustvo, naročito jer iako je čovek jedan od najvećih evropskih strip starova, on komunicira krajnje jednostavno, pažljivo vas sasluša i trudi se da pruži što potpuniji odgovor. Vejvoda je takođe sjajna faca, "svetski čovek, kao i sve Vejvode" što reče moj drug Rosa koji je nešto ranije uradio intervju za Fame.

Uveče još malo francuskog ugođaja, naša prijateljica Milena je stigla iz Pariza pa pijuckamo i živo raspravljamo sa njom do posle ponoći...sociološkinja i vatrena levičarka Milena se u većini stvari slaže sa mnom mada toga ponekad nije svesna jer žestoko zastupa svoje stavove. Osveženje je pričati sa nekim ko o takvim temama razmišlja i bavi se njima na ozbiljan način. Kada ste poslednji put sa svojim ovdašnjim prijateljima pretresali politiku, društvo, stanje manjina...a da to nije bilo usko lokalno i svedeno na večito kosovsko vrćenje u krug?

Subota donosi dosta preko potrebnog sna, malo zujanja po gradu, odlazak na projekciju Beovulfa u Domu sindikata...prilično puna sala, to je lepo, na žalost do pola filma gomila klinaca šuška, srče i žvaće, a od pola se kikoće, dobacuje i komentariše...ima dosta delova čija ideja, ironija ili podtekst njima jednostavno nisu jasni i to se oseća...kao i to da od kuće ne nose dovoljno vaspitanja što kada su u gomili izbija u iritantnoj količini. Ipak, uzdržavam se i ne pretvaram se u dosadnog matorca koji preti čupanjem ušiju već se koncentrišem na neobičnu predstavu na velikom platnu....retkost je da je film u suštini mnogo bolji od svog trejlera. Scenario je prilično kvalitetno odrađen (Gejmen i Ejveri), a u toku većeg dela filma se vidi i da je režiser stari majstor. 100 minuta je proletelo, izlazimo dobro zabavljeni...preporuka stoji.

Napolju je sunce, treba izaći, čitamo se sutra...

3 коментара:

Aleksandar Maćašev је рекао...

O neupucenosti/ nezainteresovanosti/ nekompetentnosti/ neobrazovanosti domacih "novinara" uvek izgleda ima sta da se doda. Kao da ih najstrasnije smara to sto moraju da urade. "A odakle vam stizu ideje?", "A kako se to nadovezuje na vas prethodni rad?", "A sta vi to radite uopste?". Imam ovecu kolekciju anegdota na tu temu.
Upravo proporcionalno gornjim epitetima ide arogancija. "E, bre, ja sam bre novinar." Ne postojim ja zbog dogadjaja, nego dogadjaj zbog mene.
Kosa mi se na glavi digne.
No, da ne gresim (gresnu) dusu, ima nekoliko izuzetaka.

Glede predrasudnih generalizacija raznih profesija, ovih dana sam se igrom slucaja ponovo uverio u neobrazovanost glumaca. Nevidjeno... u skoli valjda samo uce da se deru i skacu.
Jeza!

Анониман је рекао...

Novinarka b92... Sta reci... Jel' iz Pescanika?

Milena је рекао...

Radila sam nekoliko godina kao novinar i voditelj na raznim radio stanicama, pa izmedju ostalog i na Radio-televiziji Novi Sad u gradskom programu. Potpuno razumem o cemu pricas. Nikada mi nije bilo jasno da novinar moze da ode na intervju nepripremljen. Postoje situacije koje se desavaju momentalno i u kojima se jednostavno nema vremena za pripremu, ali ce se dobar novinar uvek snaci i to se zove iskustvo. No ovde cak ni to nije bio slucaj, jer se za dolazak gospodina Bilala znalo unapred, pa samim tim opravdanja nema.