петак, 18. јануар 2008.

LA PUTIN PADRE

Pozivanje na Putina u predizbornoj kampanji je povremeno poprimalo komične razmere, jedni su ga svojatali kao da je Pašićev unuk, drugi su rođendansku čestitku prikazivali kao otvorenu podršku, treći mu nude najvredniju srpsku firmu budzašto (uz masnu proviziju koja neće biti prikazana u dokumentima), četvrti ga proglašavaju počasnim građaninom naseobina koje urbanističkim nivoom više liče na selo (počasni seljak, što da ne, pa ovde su svi deklarativno za selo,), peti skreće pažnju na to kako on to radi sa svojim Miškovićima....a niko da objasni kako to da ovaj "moćni zaštitnik" čija slika simbolično visi u kafani Ruski car ni krajem svog drugog mandata nije došao u zvaničnu posetu Srbiji koju toliko voli.Obiđe čovek sve okolo, evo ga ovih dana u Bugarskoj, valjda je procenio da mu je bitnija zemlja koja je već član Evropske unije nego ona koja će to postati ko zna kada. Osim toga, što bi uopšte dolazio kada može da pošalje mail ili da pozove telefonom i sve će biti kako on hoće...cenim da ni ja ne bih poštovao nekog takvog da sam na njegovom mestu.

Inače, u nedelju će biti sunčano sa temperaturom do 16c, pa vi vidite ;-)

5 коментара:

Анониман је рекао...

Meni je Putin zanimljiv samo zato što je postao (ili postaje?) onaj drugi tas na vagi svetske političke scene i što Amerima staje na žulj, jer su se ovi bogami dobro osilili. Sa druge strane, ne sviđa mi se što je Srbija prostor na kome se vrši kalibracija iste. Čujem priče o nekom raketnom štitu u Srbiji i Republici Srpskoj i baš mi nije svejedno.

A Putin kao svaki ruski vlastodržac (bilo car, bilo predsednik) mnogo voli svoju pravoslavnu braću i očekujem da će isto tako lako zabiti pravoslavni ruski nož u pravoslavna srpska leđa. Ali nema veze, bitno da je pravoslavni...

popkitchen је рекао...

Ne pratim to sa NIS-om kome bi prodali od Rusa, ali u mom proshlom zivotu sam morala da chitam sve o naftnoj industriji. Lukoil, koji se valjda spominje kao jedan od kandidata (njihov shef ishao na audijenciju kod Kostunice) je kupio Beopetrol i nishta nije ulozio u njega. Inache imaju rafineriju u Varni, a valjda najvrednije sto mi imamo i gde ima najvishe radnika je rafinerija u Panchevu. Neki "eksperti" odavde su tvrdili da bi to bilo samoubistvo, posto Lukoilu ne trebaju dve rafinerije na tolikom prostoru i da bi ovu u Panchevu polako zatvorili.

Bash pre nego sto sam otishla, prevodila sam o liku koji je hteo da kupi RTB Bor, omiljeni Putinov bogatash. I sta bi, ponuda ponovo nije bila dovoljna....

Zabluda o Rusi kao brachi je komichna da nema tragicne posledice (po nas). Sticajem okolnosti bila sam u Rusiji 4 puta, nikad mi niko nije rekao "aaa (pravoslavna) bracha". Oni su ko Ameri ne vide dalje od svog nosa. Velika je to zemlja. Ne znaju oni ko smo mi.

Milena је рекао...

Mozda bi trebali da proglasimo Putina za najboljeg srpskog biznismena...

Skupo nas je kostala ruska veza. Ja stvarno ne vidim da je ista pametno izaslo iz iste. I tako vec vekovima... Pri tome naravno pricam iskljucivo o politici.

Stefan је рекао...

@popkitchen: ja sam bio samo jednom i rekli su mi pravoslavna braca, i ne dajte kosovo i svasta nesto :D i to iz cista mira na ulici (imao majicu sa finala svjetske lige u Beogradu)
Putin je trenutno najvjestiji i vjerovatno najbojli drzavnik kog neka zemlja moze da ima. Jednoj zaostaloj zemlji je vratio status svjetske sile, vratio njenu vaznost na mapi, i ono najvaznije, bdp po glavi stanovnika od 10 000 dolara.
Naravno ne treba se zavaravati da on, kao lider Rusije ima ikakvu ljubav prema juznoj braci ako tu nema nekog interesa. Isto tako nas ne voli ne EU, ni SAD, ni ostali, u prvom planu je interes. Al makar se Putinov interes slaze sa nasim u ovom trenutku.
Sto se NIS-a tice, on mora biti prodat Rusima, ali ne ispod cijene naravno. Prodati NIS OMV-u, Mol-u (tj. bilo kome sem Gaspromnjeftu) i slicnima bi bila najobicnija glupost

Анониман је рекао...

Mera do koje je Putin postao diktator jos nismo svesni. On je klasicno rusko ruho orijentalnog despota, kakvim je recimo bio zaodenut Staljin, zamenio sofisticiranijom kapitalistickom tiranijom demokratske fasade. Sve u skladu sa vremenom. Sustina ipak ostaje ista. Istorija se ponavlja.

Uostalom, ovaj put je Putin uzore i saucesnike mogao pronaci preko Atlantika, u liku Busha Mladjeg - jos jedne opskurne i zalosne kreature savremenog bezdusnog sveta zasnovanog na licemerju.