четвртак, 17. јануар 2008.

O IZBORIMA

...mada nakon prethodnih postova naslov ovog zvuči kao deo istog niza moraću da vas razočaram ili da obradujem one koje je moj višednevni "lament nad Parizom" smorio. Ako se ne varam večeras počinje predizborna tišina i planiram da je ispoštujem, kako zbog toga što zakone treba poštovati, a ne stalno smišljati kako ih zaobići (ono: blog nije medij i sl.), tako i zbog potrebe za dekontaminacijom terena nakon kratkotrajnog ali razornog udara kampanja.

Nekoliko utisaka izbilo je u prvi plan...pre svih onaj da je teško izbeći činjenicu da Toma Nikolić ima mnogo bolje odrađenu kampanju od Borisa Tadića. I jedni i drugi jure onu "srednju" DSS struju pa Tadić srbuje, a Toma omekšava svoje stavove, priča o EU, ima nastupe u američkom stilu, dobre fotke na bilbordima...i reklo bi se da njemu to, iako mu nije lako, ipak bolje stoji nego Borisu nanovo otkriveno pravoslavlje i kosovski mit. Tadićeva kampanja je mlaka, bleda, spotovi imaju lošu boju, omladinci u pozadini izgledaju kao zombirani...autor kampanje se nije proslavio.

Od ostalih treba istaći Čedinu kampanju koja je, kao po običaju, najbolja i najefektnija. Jasno je da znaju da ne mogu da prođu u drugi krug ali svaki osvojeni glas više u odnosu na parlamentarne izbore predstavljao bi veliki uspeh i nastavak uspona...ne zaboravite da slede lokalni izbori, LDP ovu kampanju verovatno doživljava kao uvod u te, njima mnogo značajnije na kojima imaju šansu da uđu u lokalnu vlast u Beogradu (gde imaju preko 10%) i nekim gradovima Vojvodine.

Velja i Mrkonja su dva brata blizanca, jedan nacionalniji, drugi levlji, ali oba sa istom obnoviteljsko-populističkom pričom. Obojica bez prave šanse, obojica u trci verovatno samo da Toma ne bi pobedio već u prvom krugu u slučaju velike apstinencije...a onda će u drugom uslediti mlaka podrška Tadiću (Velja) i odsustvo uputstva (Mrkonja) nakon koga se očekuje da Tadić pobedi....

Inače, ovde se priča o ličnom stavu izbegava kao priča o polnim bolestima. Podržati nekog svojim glasom ne znači postati njegov slepi pratilac i član stranke...a ovde se to doživljava na taj način. Bolje da ćutim jer ako ovaj moj pobedi, a onda nešto uprska, pomeriće mi dupe ovi moji... Fakat je da su svi slični, ali nisu svi isti.

Ja ću u nedelju glasati za Čedu. Ne zato što očekujem da će da prođe u drugi krug ili da će da pobedi. Zato što zastupa ideje koje su mi bliske i zato što mislim da bi politička scena Srbije izgledala znatno drugačije kada bi se glasalo po sopstvenom mišljenju, a ne po emociji i linijom "manjeg zla" i straha od rasipanja glasova na "male". Za koga ćete vi glasati?

p.s. molim da ne ulazimo u besmislene rasprave i pljuvanje po stavovima...svaki neprimereni komentar ću obrisati...slobodno napišite za koga ste i zašto, samo nemojte komentarisati tuđi izbor.

17 коментара:

POWDERFINGER је рекао...

nikoliceva kampanja mozda nama izgleda sjajno u odnosu na tadicevu, mene zanima kako na nju gledaju hard core radikali da li se cesu po glavi ili su odusevljeni jer eto i toma pokazao da se smeje. glasati u prvom krugu za jovanovica jer a) bliski su mi doduse ne sve i ne sve (to je tako normalno) i b) priznajem ipak da bih kaznio tadica jer sam dugogodisnji glasac DS, pretpostavljam glasacu za tadica u drugom krugu

Анониман је рекао...

glasao bih za tadica da sam u srbiji. ovako, samo navijam.

tadic = najmanje zlo,

a izgleda i da mi je neki daleki rodjak, pa posto trenutno zivim u bratskoj crnoj gori gde se sve resava po bratsko-plemensko-kumskoj liniji, eto jos jednog argumenta za moj izbor.

kada si u rimu, budi rimljanin! :))))))))))

Анониман је рекао...

Kampanja DS-a je totalno razočaranje.

Анониман је рекао...

I dalje za Čedu, mada mi je u ovoj kampanji delovao kud i kamo šizofreničnije nego pre godinu dana. Ne verujem da je ovakvim načinom izlaganja pridobio mnogo novih glasača od tada.

Mogućnost izbora nam je prilično bzvz.

Teši me što ćemo u dogledno vreme ipak postati još jedna od ex-kom zemalja, u kojima stvari teku istim tokom bez obzira na to ko je na vlasti.

Анониман је рекао...

Čeda u prvom krugu, a u drugom ću, ako sve bude teklo po planu, teška srca glasati za Tadića.

Анониман је рекао...

Imamo najkomicniju kulminaciju dogogodisnje borbe dva osnovna politicka polariteta u Srbiji. Posle ovog ne moze biti klasicne podele na prozapadno orijentisanu Tadicku i mracnjacku radikalsku. Pogledajte zasto?

Tadic takticki udara po umerenijoj struji radikalske populacije (kontam da su to oni tipa Maje Gojkovic), dokazujuci nam svojim svetosavskim kosovskim srbovanjem kako se dobar Evropljanin moze biti i ako ste los (radikalski)srpski nacionalista. Nikolic udara istim (podmuklim) sredstvima, duboko prodiruci u neprijateljsku glasacku teritoriju,dozivljavajuci transformaciju slicnu prekosavskoj katolickoj politickoj braci iz HDZ-a, odlucno skidajuci sveti Seseljev lik sa revera, uveravajuci nas kako on nije balkanski grof Drakula koji sisa krv sa noznog palca Evropske Unije, nego gospodin covek zapadnjackih manira, na cijim se skupovima peva upravo ona pesma koju je Evropa proglasila pobednickom.

Politika je po svojoj dubokoj prirodi, kako je tom jednom i pokojni Djiki priznao kad je prokomentarisao da je Makijaveli ipak bio u pravu, Kuchka prema nama obicim crncima.
Ko zna, mozda u drugom krugu dva preostala kandidati jedan drugom potpuno preuzmu glasae, pa svi radikali budu glasali za Tadica a demokrate za Tomu.

Анониман је рекао...

Glasam za Chedu. Kontrolorka sam na izborima. To je zaista fascinantno iskustvo. Posle svega toga budem bolesna 2 nedelje. Tu vidish lepo gde zhivish. Vrhunac je kad radikal koji je 3o godina stariji od mene pochne da pricha viceve o Chedi i tovari me kako imam podochnjake i kako imam narkomanski lak za nokte, a prvi put me chovek tamo vidi. Ja ga na finjaka napushim, a foru naravno ukapira samo ortak koji je tu iz DS-a. U 2. krugu moj glas ide Tadicu. Za razliku od proshlog puta, ove godine sam potpuno ignorisala kampanju, chak sam i Ut!sak prestala da gledam. Svi slogani koje ne mogu da izbegnem nigde su zaista tuzhni... Hajde da ne prichamo o tome. Umesto lamentiranja nad Srbijom, mi bismo opet malo Pariza... Sigurno si izostavio neshto nadasve zanimljivo...

Ivan Bevc је рекао...

Plazmice, a ja se uplasio da sam smorio sa Parizom...nego, kad ce neki tvoj novi blog...nema nista 2 meseca!

Milena је рекао...

Moja registracija u ambasadi jos uvek nije prosla, pa tako ne mogu da glasam, ali slazem se sa tvojim izborom. Tacnije, izbor ne postoji ili je, da tako kazem, jedini moguci. Tadic me nije impresionirao sa dosadasnjim potezima, a radikali ne dolaze u obzir. Dakle, glasala bih za Cedu, a posle za Tadica. Evo sada po prvi put razmisljam da li dijaspora uopste treba da glasa... Zanima me tvoje misljenje. Ja se ne osecam kao dijaspora, s' obzirom da sam tek nedavno otisla i da jos uvek smatram moj odlazak privremenim. Nisam donela konacnu odluku. No izbori su me naveli na razmisljanje, jer postoji pitanje koliko neko ko ne zivi u jednoj zemlji ima pravo da odlucuje o vlasti u toj zemlji. Prilicno kompleksno da stane u jedan komentar...

Анониман је рекао...

Bori se, bori se...Mislim da je on najbolji srpski politicar u poslednjih 20 godina.

Ivan Bevc је рекао...

Ne znam sta da kazem na temu glasanja dijaspore...prosto zato sto to treba da bude dosledna odluka, a ne motivisana time da li tamo vise dobijaju nasi ili njihovi.

Vise sam protiv nego za jer nisam siguran koliko je pravedno da oni koji su odlucili da zive negde drugde odlucuju o sudbini onih koji su ostali.

Kad smo vec kod takvih tema ja sam pobornik gubitka prava glasa posle 65. godine zivota, ne znam odakle nekom ideja da vece pravo ima neko od 80 nego neko od 17 godina...nisi sposoban da radis - nisi ni da odlucujes o ovako bitnim stvarima...a i nisi bas neko ko treba da se pita o buducnosti.

Znam samo da cu, ako takav zakon ne bude uveden (a sva je prilika da nece) pitati decu za koga da glasam.

Milena је рекао...

Da, to je upravo ono sto sam i sama htela da kazem. I ja mislim da svi koji su otisli i nemaju nameru da se vrate ne treba ni da glasaju. Sad skoro sam pricala o tome sa prijateljicom koja vec 10 godina zivi u Nemackoj. Ona je opet misljenja da treba glasati zato sto su u Srbiji ostali njeni porodica i prijatelji, pa glasa zbog njih. Nije da ne razumem, nego jednostavno mislim da sam vise protiv nego za, kao i ti.

Stefan је рекао...

Izuzev Nikoliceve, kampanje su bile nikad gore. Boris i srpska zastava je ispao prilicno nasilan spoj, vjerovatno prebrz pokusaj da se pokaze kako on misli i o "nacionalnim" interesima.
Mrkela, nas drug, sa svojim izvjestacenim osmjehom i pricom kojoj ama bas niko ne vjeruje je sprdnja za sebe. Velja Ilic je ponovo dokazao da je seljak. A Ceda da urbani glupak nije nista bolji od ruralnog (od Velje), "zivot je zakon" je sigurno najseljackija parola koju sam ikad cuo, i od jedne proevropske opcije ne bi ocekivao takvu glupost.
Summa summarum, mora se glasati za Tadica

Анониман је рекао...

ne znam sta se desava, ali ja kad pomislim na ove izbore, lose mi je. puno sam razmisljala, i dvoumila se kao i prosli put. dati nekome glas je dati svoje poverenje, a ja ga nemam ni u koga. svakako, dvoumila sam se izmedju cede i tadica. i jos necega. da budem iskrena, po prvi put sam razmatrala opciju neizlaska na izbore. ipak cu izaci i glasacu za tadica. puno je razloga. cini mi se da se u vecoj meri slazem sa politikom koju propagira ldp nego ds, ali za sada jos uvek nemam ni ovo malo prinudnog poverenja ni u jednu ldp licnost. verovatno cu ponovo biti razocarani ds glasac (bas cu da vidim sta ce da bude ovo sa vizama:) ). a i nema potrebe da rasipam glasove okolo, ne bih da rizikujem ni najmanje, cak ni u 1. krugu.
sto se tice kampanje, nikoliceva je svakako najbolja. mrkonjica ni ne konstatujem, milanka je komedija, ovi jos sitniji su monti pajton, a velja je...jebote, nemam reci. on nije seljak, on je...katastrofa.

Анониман је рекао...

Ja glasala za Cedu. I moja sestra, i njen najbolji drug. I moji prijatelji, i dobar deo roditelja mojih prijatelja. I moja sefica. A u izbornoj jedinici (u kojoj sam rodjena) u Valjevu, Ceda bio treci. Ha!

Ivan Bevc је рекао...

Vedot, jesi li ti ona iz LDP reklame? :)

Анониман је рекао...

Skoro da jesam. Moracu jos da proverim sa svojim frizerom i sa svojim zubarom. Ali posto su obojica nevidjeno super likovi, uopste me ne bi iznenadilo da su i oni glasali za Cedu.