петак, 22. јун 2007.

ŠAMANI I ŠABANI

Nastup legendarne grupe The Cult na stadionu Tašmajdan (eufemizam za ruinu) može se opisati rečima: bilo je dobro, šteta što nije bilo bolje, a moglo je.

Na račun Iana i kompanije ne mogu da uputim neke značajne zamerke, u odnosu na prošlogodišnji nastup na Exitu nekadašnji sex simbol smršao je 10 kg, obrijao se i sada više "liči" na sebe, a manje na pevača Suicidal Tendencies, zvuče uvežbanije i žešće, više je tu Ianovog legendanog "zakivanja nogom" i plesa nego sedenja, repertoar je manje kalkulantski, a bili smo počašćeni i hard rock numerom sa najavljenog novog albuma. Jedino je ostao žal za još jednim bisom u kome bi čuli Sweet Soul Sister i tako imali zaokružen svirački ugođaj.


Sve ono što nije imalo veze sa bendom bilo je krajnje diletantski odrađeno. Već sama cena ulaznice od 2000 dinara za bend koji je vrhunac davno prošao odbila je mnoge koji su imali priliku da ih vide prošle godine ili one koji nisu mogli da iskalkulišu baš sve što je na repertoaru ovog proleća pa je sinoć na koncertu bilo prisutno nešto preko 5 hiljada ljudi. Dve (slabo znane) predgrupe svoj nastup su završile pre 21h, a onda smo iz nikom znanih razloga čekali više od jednog sata na nastup Culta. U međuvremenu su pokušaji da se kupi pivo izazivali nervne slomove, točilice rade sporo, šankova ima nedovoljno, a flaširanog i konzerviranog piva nestalo je već pre 22h. Kada su konačno nastupili Ian, Bill i ostali su nam bukvalno probili uši jer je ozvučenje bilo očajno naštelovano, visoki tonovi su parali mozak i prve dve numere predstavljale su mučenje za sve, a pogotovu za one koji su se sa setom prisećali perfektnog zvuka na Exitu. Nakon toga je "majstor" koliko-toliko podesio zvuk pa je ostatak koncerta mogao da se sluša ali daleko je to bilo od sjajnog. Ni Cult ni Beograđani ne zaslužuju ovakve ošljare i neznalice za organizatore.

Nakon sat i po svirke čekali smo još pola sata da izađemo jer parter Taša ima samo 1 (i slovima JEDAN) i to tesan, nizak i klaustrofobičan izlaz u kome se stvorila prava dušegupka. Da kojim nesrećnim slučajem izbije neki požar ili dođe do bilo čega što bi izazvalo paniku na ovom mestu bi bilo na desetine igaženih i povređenih, a verovatno i poginulih ljudi. Stadion Tašmajdan je u KATASTROFALNOM STANJU i treba ga pod hitno zatvoriti, renovirati i potom uživatu u prostoru kakav bi većina gradova samo mogla poželeti. Primer zagrebačke Šalate pokazuje kako takav prostor može biti višenamenski i vrlo isplativ.

Bilo je to ipak, prijatno veče, a posebno je bilo zabavno posmatrati veterane alternative koji su držali klince na ramenima i skakutali koliko su im kilogrami i umor od posla dozvoljavali, kao i osobe najrazličitijih socijalnih i obrazovnih kategorija kako zajedno urlaju "Fireeeee.."... Magija rok muzike je sinoć na nekoliko momenata bila očigledna, The Cult su jedni od retkih preostalih veterana koji beskompromisnom svirkom umeju da je uhvate i prenesu publici. Hvala im za to.

p.s. posebno dirljiv momenat bio je kada je Ian u pauzi između dve pesme otpevušio početak Alabama Song od Doorsa. Valjda će nam opet doći u goste, ovaj put sa Manzarekom i Krigerom.

24 коментара:

Анониман је рекао...

Smesno je koliko Beogradu fale pristojna mesta za svirke, ako su akusticna, atraktivna onda su u ocajnom stanju ako su .... ustvari ima li dobrih mesta uopste, da ne govorim o megalomaniji i potpuno pogresnim procenama organizatora (dobar primer za Kajzercifs, sasvim dobar bend dosao u pravom trenutku ali pobogu zasto Arena !? pa ni u Engleskoj ne sviraju pred 20.000 ako je solo koncert) dodaj na to preskupe karte za prosecne klince i na kraju cinjenicu da kod nas ipak ljudi slabo slusaju POP da ne kazem blam je/fuj/tra la la. Vazno je da je PinkFlojd umetnost e oni su kao carevi. Sve u svemu ako nema Exita koncert ume da bude spas samo ako se lepo planira i profesionalno uradi. A takvih je bilo na prste jedne ruke!

Анониман је рекао...

sve je dobro receno, a deo ovog teksta je neka potvrda da se nisam istripovao da je na exitu bio mnogo bolji zvuk.
inace ian ne svira vise sa ridersima.

Анониман је рекао...

Pa sad da je bilo dobro, bas i nije... Wild Flower je bio skandalozno odsviran, gitarista i bubnjar su se sve vreme jurili... Od tog trenutka do zvanicnog kraja koncerta nista nije stimalo... Bas sam se razocarala. Po mom misljenju bili su bolji na EXITu.

A da je TAS potpuna ruina, jeste. Nemam pojma kako uopste ima upotrebnu dozvolu.

Анониман је рекао...

Sve sto si napisao tačno je.
Plus, je i sue u pravu za potpuno užasno odsviranu pesmu. Ja sam inače bila na tribinama, gde zamalo noge da izlomim na raspadnutim pločicama, a zvuk je bio, naravno, loš.
Mogu samo da pretpostavim da nisu otvorili bar još jednu kapiju za izlaz jer ih je mrzelo da posle vraćaju katance.
Na Exitu je bila potpuno drugačija atmosfera, bilo je fenomenalno, a ovo juče prilično mlako.
Ali da Ian ima glas, ima, pa je makar i zbog toga vredelo otići.

Ivan Bevc је рекао...

Ulaznica za Kaisere je bila smesno jeftina, to svakako nije bila prepreka. Znam da Ian vise ne svira sa Raidersima ali imam pravo da sanjam :)

Wild Flower je tamo gde sam ja stajao (levo od bine, jako blizu scene) zvucao sasvim dobro. Ianov glas je sada bar 30% bolji nego pre godinu dana.

Анониман је рекао...

odličan review! Moj osvrt je više ženski... subjektivan :) rekao si i sam, "koja nije sekla vene?"

Ivan Bevc је рекао...

He, he...video sam vas mnogo na sipci, savile ste je.

Анониман је рекао...

Lep prikaz :) Slažem se da je nastup na Exitu bio neuporediv sa ovime. Iako sada uvežbaniji, na Exitu su bili energičniji, iskreniji ... Možda manje umorni? Samo mala ispravka, svirali su lil' devil na početku (druga ili treća po redu).

Ivan Bevc је рекао...

Stvarno??? Covece, pa nisam provalio, tada sam bio pozadi i pokusavao da rasaznam sta pevaju dok mi je ozvucenje probijalo mozak! Tek kasnije su ga nastelovali, a ja presao napred i cuo ostatak :)

Izvinjavam se zbog dezinformacije.

Анониман је рекао...

Ne slazem se da je na exitu bilo bolje.
Ovdje su mi izgledali i zvucali mnogo motivisanije i mnogo iskrenije (glup izraz, al sta cu)
Wildflower, Spiritwalker, Rain, Horse Nation, Nirvana... ma perfektno! E da, akusticni Revolution mi je bas prijao
Mozda ja jednostavno previse volim ovaj bend a odavno nisam bio na koncertu tako nekog benda...
I Tashu treba jedno rusenje, renovirati ono bi stvarno bilo tesko...

Ivan Bevc је рекао...

Oni su bili bolji nego na Exitu, ali sam komentarisao koliko je sam zvuk bio bolji na Exitu...sto ide na dusu organizatora sinocnjeg koncerta.

Анониман је рекао...

nisu svirali lil` devil! i bili su slabiji nego na exitu.. uostalom, taj je bend prilično precenjen. što se mene tiče, she sells sanctuary (uz pomenutu lil` devil, wild flower i fire woman) i to je to.
uostalom, struktura i autfit većine sinoć prisutnih ubedljivo govori u prilog tezi da je sa the cult (i još ponekima) krenula seljoberija da nadire i u rokenrol. izvinjavam se unapred onima koji su takođe bili na certu, a ne prepoznaju se u ovome.

Ivan Bevc је рекао...

e sad...jesu li svirali ili nisu...ma dobro, nije ni vazno..

Stejsi, nije to nista novo, pa pola seljacko radnicke Srbije slusa AC/DC i Maidene i ja ne mislim da je to lose, pa isti takvi to slusaju i napolju...kamo srece da je to ovde seljacka muzika.

Анониман је рекао...

ništa strašno, naravno. samo sam malkice osetljiv na glorifikovanje nečega što je u najmanju ruku problematično.
a da nisu svirali lil` devil, nisu :)

POWDERFINGER је рекао...

pazi sa the cult je usla seljanija u rok? a sta je uslo tom analogijom sa joy division-lepo obuceni i podsisani samoubilacki medjutim divni apaticni mladici!? btw samo u srbiji ako je muzika iole veselija odmah je i komerecijalnija tj isprazna *vidi pod the cure ili novi-prethodni PaulMcCartney kao sad je ovaj poslednji strasan jer se usudio da malo zivne!?

Ivan Bevc је рекао...

Po meni The Cult jesu populisticki bend ali to nikako nije lose, pa hiljade klinki je preko lozenja na Iana pocelo da slusa gomilu drugih stvari, a retroaktivno su otkrile i Doorse, a onda ni Velveti nisu daleko...one thing leads to another.

Анониман је рекао...

Organizacija je bila vise od katastrofe, ali kada su izasli na scenu, sve lose se zaboravilo. Sa svojih 35 godina nabio sam se u prve redove i lebdeo u nirvani. Dugo nisam bio ovako srecan.
The Cult nije bend koji ne moze i ne treba da bude predmet racionalnih analiza i cepidlacenja.
Za ocekivati je da onaj ko ne vidi samana vidi sabana, ali onda bi bilo dobro da ne govori o onome sto ne razume.

Ivan Bevc је рекао...

Da ne bude zabune, sabani iz mog naslova su organizatori, a ne likovi iz publike.

Анониман је рекао...

Dragi Ivane!
Super pises. Bez zezanja. Danas smo citale nekoliko novnskih prikaza i reportaza sa klutnog CULT nastupa, ali jedino sa tvog bloga moze da se zakljuci kako je zaista bilo na koncertu.
Mi smo, nazalost, bile sprecene... na manju zalost: opravdano.
Pozdrav, osmeh.

Bogavac Sisters

Ivan Bevc је рекао...

Hello sisters! Pa hvala na pohvali, vasa hvala ima tezinu.

Malo mi je cudno da komuniciram sa dve osobe u jednom nicku al' dobro :)


siroooook osmeh

Ib

Анониман је рекао...

Nisu svirali lil` devil! Bio sam na pocetku ispred bine malo desno, i zvuk je bio grozan,jak,para ushi a ne cuje se i ne razume nista. Posle sam otisao 20 metara nazad i culo se malo bolje ali rain npr. je bio uzas! cudno je koliko su utisci razliciti - wild flower sam cuo najbolje, i edie je bio OK, valjda jer ima dosta delova gde se ne mesaju gitare pa je zvuk jasniji. Na exitu su bili mozda manje nalozeni ali je meni zvuk, kao i ceo koncert bio neuporedivo bolji.pozdrav za bevca
p.s. kada sam video post od schmee-a pomislio sam -da li je moguce da su svirali lil`devil a da ja to 5 ,10 metara od bine nisam cuo(razumeo).to je znak koliko je zvuk bio uzas.ipak, tvrdim da nisu.

Ivan Bevc је рекао...

Pozdrav Milane! Hvala na commentu.

Unknown је рекао...

uh, sad ce neko reci da sam negativan ili sta vec ali ja sam se na Exit-u razocarao u The Cult. Ian se po bini kretao kao Klaudija Sifer i cak je u jednom momentu bio i malo bezobrzan prema publici (nasto kao Fuck you ... vec sam zaboravio sta tacno ali sam bio malo zbunjen). Pa onda refren Sweet Soul Sister, je umesto Sweeeeeeet Soooooul Sisteeer, pevao otprilike: svit sol sistr... ono, ko da je reper. Ne znam, bas sam se lozio na njih sa svojih 18-19... Slayer na primer nisu izneverili. Bilo ja kao da slusam faking CD! Eto... moje skromno misljenje. Sad ako je zvuk u BG bio los, cak bi pre proguto los zvuk nego nastup preko K.... Am I right?

Ivan Bevc је рекао...

U pravu si...zvuk jeste bio los ali su oni bili bolji i zato je vredelo doci...nekako su delovali podmladjeno i napaljeno ...rock and roll baby...